מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ניצה שער בבית הספר החקלאי כדורי

מעיין וסבתא בבית - התפוצות קשר רב דורי
סבתא ואני בתכנית הקשר הרב דורי
הקשר הרב דורי של סבתא ניצה שער ומעיין ממן

שמי מעיין ממן אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי  בביה"ס הבונים ומביאה את סיפורה של סבתי ניצה שער. סיפורים וזכרונות ילדות:

הלימודים בביה"ס החקלאי "כדורי"

סבתא למדה בבית הספר החקלאי על שם "כדורי". בית הספר ממוקם בעמק יזרעאל בין עפולה לטבריה למרגלות הר התבור. סבתא מספרת: "בכדורי עבדתי בדיר יצאתי למרעה עם עדר כבשים ענק. לא פעם הייתה המלטה בשדה, ונאלצתי להתמודד עם מצב מרגש בחיי, אחר כך קיבלתי ארוחת בוקר מפנקת עם חביתה ענקית.

בכדורי היה נהוג לערוך מבחנים ללא נוכחות המורה, שרנו שיר של כבוד ולא העתקנו. היה כבוד למורים ולתלמידים עם מסורת מיוחדת ומדהימה. אנשים מפורסמים שהקימו את המדינה למדו בכדורי. אני זוכרת שבשיעוריי ספורט הקפתי את הר התבור פעמיים. את הכינרת צלחתי בשחייה ביום גדנ"ע. את בוסתן עציי הפרי, הגפנים ואת עץ הדומים, שלא אשכח אותם לעולם.

בית הספר החקלאי כדורי

"בית הספר החקלאי כַּדּוּרִי הוא אחד הבולטים והוותיקים שבבתי הספר החקלאיים בישראל. בית הספר נוסד ב-20 ביוני 1933 למרגלות הר תבור בגליל התחתון, כשני קילומטר צפונית לכפר תבור. בית הספר כדורי נמצא כ-140 מטר מעל פני הים….בית הספר החקלאי כדורי נחשב לאחד מבתי הספר הטובים בארץ בתקופת המנדט הבריטי ורבים מראשי היישוב שלחו אליו את בניהם, שהתקבלו רק לאחר מיון קפדני. המטרה העיקרית של הלימודים הייתה מתן אפשרות להמשך לימודי חקלאות באירופה."

 הבניין ההיסטורי המקורי כיום בכדורי (ויקיפדיה)

תמונה 1

חגיגת בת המצווה שלי בירושלים

בשנת 1967, לאחר מלחמת ששת הימים הגעתי לפנימית כרמית הנמצאת בשכונת עין כרם בירושלים. יש לי חוויות וסיפורים רבים על ירושלים. יש לי זכרונות רבים האימונים, היו באצטדיון האוניברסיטה בירושלים . השתתפתי  בתחרויות ספורט באתלטיקה קלה מקום

בחרתי לספר על  אירוע משמעותי, מרגש ומיוחד. הגעתי לירושלים לקייטנת קיץ בפנימייה לגיבוש חברתי, לאחר מלחמת ששת הימים בתאריך:23.6.1967 . מלאו לי 12 שנה, שנת הבת מצווה. יצאנו לטיול בירושלים בעיר העתיקה ובגבעת התחמושת לאחר הסיור המרשים והמרגש הגענו לכותל המערבי שם חגגו לי את טקס הבת מצווה בכותל המערבי. בטקס מרגש מאוד. הטקס היה עם עוד בנות, בנות גילי. התרגשתי מהמעמד שלא אשכח לעולם!

קישור לקובץ סיפורה המלא של סבתא ניצה

הזוית האישית

מעיין ממן: תעדתי את סיפורה של סבתי ניצה זכרונותיה מבית הספר החקלאי כדורי ומפנימיית כרמית בשכונת עין כרם בירושלים. והסיפור המרגש על טקס הבת מצווה בכותל המערבי.

 סבתא ואני

תמונה 2

מילון

בית הספר החקלאי כדורי
בית הספר החקלאי כַּדּוּרִי הוא אחד הבולטים והוותיקים שבבתי הספר החקלאיים בישראל. בית הספר נוסד ב-20 ביוני 1933 למרגלות הר תבור בגליל התחתון, כשני קילומטר צפונית לכפר תבור. בית הספר כדורי נמצא כ-140 מטר מעל פני הים.

עץ הדומים
עץ של פירות

ציטוטים

”הייתי שחקנית תאטרון , ירושלים“

הקשר הרב דורי