מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של סבתא תקוה כהן

סבתא תקוה ושקד
סבתא תקוה בצעירותה
ילדות ועלייה

סבתא תקוה נולדה בעיראק בשנת 1949. היא גרה בבית גדול עם חלק מהמשפחה המורחבת. היא עלתה לארץ עם משפחתה בגיל 3 בשנת 1951. כשהגיעו לארץ היו בשער העלייה באוהלים ולאחר מכן עברו למעברה נחלת יהודה ליד ראשון לציון, שם למדה בבית הספר. היא מאוד נהנתה שם ובגלל שבראשון לציון היה הרבה חולות ים היא הייתה הולכת לשם הרבה לשחק בחול ולראות את הצנחנים מתאמנים. במעברה היא גרה בצריף עץ 1960 ולאחר מכן כשהייתה בת 12 עברה לבית מגורים בבני ברק שם סיימה בית ספר יסודי ועלתה לתיכון.

סבתא תקוה התינוקת

תמונה 1

סבתא לא שירתה בצבא כי אבא שלה היה דתי ולא רצה שהיא תתגייס.

נישואין

סבא וסבתא שלי התחתנו בתאריך 27 לינואר 1971. קרובת משפחה רחוקה שהכירה את שני הצדדים הכירה בניהם ואחרי חצי שנה שהם הכירו הם התחתנו. בהתחלה הם גרו אצל סבתא של סבתא שלי במשך שנה וחצי בשביל לחסוך כסף לדירה ואחרי שנה וחצי עברו לבית ברמת גן.

יש להם שלושה ילדים: מוטי (נולד ב – 6 לינואר 1973), עופר (נולד ב – 10 באוגוסט 1974) וטל (נולדה ב – 16 בספטמבר). יש הבדלים גדולים בין אבא שלי (עופר) לטל כי לאבא שלי יש מחלה תורשתית וסבא וסבתא פחדו שגם לטל יהיה את המחלה.

החתונה של סבתא תקוה וסבא שי

תמונה 2

מסורת במשפחה

בגלל שאבא של סבתא היה דתי, הם היו הולכים לבקר אצל סבא וסבתא שלה בחגים ולקידוש בשישי.

הזוית האישית

סבתא תקוה: היה לה כיף מאוד לספר לי דברים שלא מדברים עליהם כשנפגשים.

שקד הנכדה: מאוד נהניתי לשמוע סיפורים וללמוד עוד על המשפחה שלי.

מילון

צריף
צריף הוא מבנה פשוט, המיועד למגורים ארעיים, או משמש כמחסן או כסדנה. לרוב הצריף בנוי מעץ או מחומרים קלים אחרים, ולא מבניה קבועה.

ציטוטים

”לראות את הדברים הטובים בחיי“

הקשר הרב דורי