מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של סבתא מלי ערוסי

סבתא והמשפחה
סבתא בילדותה
רקע על סבתא מלי

סבתי מלי ערוסי נולדה בשנת 1957 בישראל. כשהייתה  קטנה גרה בשכונת "גיל עמל" בהוד השרון. ההורים שלה עלו מאיראן בשנות ה – 50. יש לה שמונה אחים ואחיות. היא התחתנה עם סמי בעלה בארץ, נולדה להם בת אחת. לבת שלה קוראים שירי והיא אימא שלי.

סבתי למדה בבית ספר דתי "אגודה" בגיל עמל מכיתה א' עד כיתה ח'. אחר כך למדה בחטיבת "שילה" במגדיאל עד התיכון. בילדותה אהבה לראות סרטים הודים וטורקים. היא הכירה את סבא סמי בשידוך של חברה משותפת. הם התחתנו בגיל 19 בשנת 1976. החתונה הייתה ברחוב ביאליק בבית האזרח ברמת גן. החתונה נערכה בתאריך 17.8.1976, לאחר שמונה חודשי היכרות. סבתא שלי נתנה לאימא שלי את הזר ששימש אותם בחתונה שלה. לפני החתונה עבדה סבתי במתפרה בשם "עמק" עד החתונה. היא לא שירתה בצבא כי התחתנה מוקדם.

סיפור משמעותי שקרה לסבתי

לאימא שלי היו אמורים להיות אח או אחות, אבל כשסבתא שלי הייתה בהריון היא בסוף לא יכלה ללדת את התינוק/ת והם היו עצובים, כי יכל להיות עוד ילד לסבתא שלי ולאימא שלי יכל להיות אח או אחות.

הזוית האישית

זווית אישית: אני חושבת שהיה נחמד לגלות דברים על סבתא שלי דברים שאני לא יודעת ואני מאוד נהניתי בתהליך הזה.

זווית אישית של סבתא שלי : אני חושבת על התהליך שהיה מאוד כיף שהנכדה שלי תדע עלי דברים שהיא לא ידעה אז היה לי מאוד נחמד  לספר לה על ילדותי וכל התקופה שהתבגרתי עד שהתחתנתי

מילון

בית האזרח
בית האזרח הוא מבנה המהווה כיום מרכז פעילות אזרחים ותיקים ברמת-גן ומוגדר כמבנה לשימור. בית האזרח ממוקם על יד כיכר הרמב"ם, ברחוב ביאליק 42. חלקו הקדמי היה לבית האזרח ובחלקו האחורי נוסדה בשנת 1945 הספרייה הציבורית הראשונה ביישוב, ״ספריית דבר ביאליק״. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבתא שלי נתנה לאימא שלי את הזר ששימש אותה בחתונה שלה“

הקשר הרב דורי