מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של סבתא אלי

הילה וסבתא אלי
בי"ס ויתקין
עבודה וקריירה

 

קריירה ועולם העבודה

עולם העבודה שלי היה מאוד עשיר ואני מאוד גאה בתפקידים בכירים שעשיתי בתחומים מגוונים.

במשך תשע עשרה שנים הייתי ראש החוג  לאנגלית במדרשת רופין, שזה מוסד להשכלה גבוהה שבו לומדים לתואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים.

אין קיבוץ או מושב בארץ שלא היו לי משם תלמידים. חברה שלי אומרת שאי אפשר ללכת איתי לשום מקום מבלי שאכיר כמה אנשים. הכיף הגדול שלי היה ללמד מבוגרים שבאו מתוך רצון ללמוד ואני אהבתי מאוד ללמד.

במשך הזמן התחלתי להיות מעורבת בפוליטיקה. מי שהיה אז שר החקלאות קרא לי ומינה אותי להיות יועצת השר ליזמות נשים ועסקים קטנים במגזר הכפרי.

בתקופה ההיא היה כבר קשה להתפרנס מחקלאות ואז הנשים התחילו לפתוח עסקים קטנים מהבית (למשל אישה שאופה עוגות טובות התחילה למכור לשכנים ולחברים, אחרת התחילה למכור תכשיטים שהכינה ועוד).

בעקבות הפעילות שלי בכל הארץ פנתה אלי יושבת ראש נעמת, שזה ארגון הנשים הכי גדול בארץ, וביקשה ממני לבוא לנעמת ולהיות יושבת ראש אגף לכלכלה, תעסוקה והכשרה מקצועית.

הקמתי כשלושים מועדוני נשות עסקים בכל רחבי הארץ. המועדונים חיברו בין נשים בקיבוצים, במושבים, בעיירות הפיתוח, במגזר הבדואי והערבי.

פעם לחודש הנשים באזור מסוים היו נפגשות, שומעות הרצאה בנושא עסקי ואחר כך יוצרות קשר אחת עם השנייה.

תוך כדי כל הפעילות הזאת, התמודדתי בבחירות לכנסת מטעם מחוז המושבים במפלגת העבודה. חסרו לה רק מאתיים קולות להיות בכנסת.

זו הייתה תקופה מרתקת כי "חרשתי" את כל הארץ כדי להיפגש עם מצביעים וכך הכרתי את כל המושבים בארץ.

אחרי סיום קדנציה בתור ראש אגף בנעמת, התקבלתי לעבודה במחלקת הדרכת מנהלים בחברת "אמדוקס" שהיא חברת הטלקומוניקציה (תקשורת) הכי גדולה בעולם.

טסתי בכל העולם להדריך מנהלים של החברה במיומנויות ניהול. עסקתי גם בהדרכות לגישור על פערים בין – תרבותיים. פעם הדרכתי בהודו ושם ההודים, שהם רוצים להגיד "כן" הם מניעים את הראש מצד לצד כמו התנועה של "לא". עמדתי לפני הכיתה ושאלתי אם הכל ברור והם הניעו את הראש כמו התנועה של "לא". לקח לי כמה דקות להבין שהם בעצם אומרים לי "כן".

בעצם אני אומרת תמיד שהייתה לי קריירה מאוד מעניינת בתפקידים בכירים ועסקתי גם באקדמיה, גם במנהל ציבורי, גם בפוליטיקה וגם בעולם ההייטק.

הזוית האישית

סבתא אלי: החוויה הייתה כיפית והיה כיף לבלות עם הנכדה שלי זה פרויקט מקסים וניהנתי בוא מאוד.

הילה: היה כיף מאוד לשמוע את הסיפור של סבתא שלי והיה כיף לראות אותה והפרויקט מקסים

מילון

משפחה
הורים וילדיהם והקרובים להם קרבת דם או קרבת נישואים. מקור קבוצה שיש קרבה בין חבריה או שהם ממוצא אחד. לאום עם גוי. קבוצה של בעלי חיים או צמחים שיש להם תכונות משותפות ומהווים חלק מקבוצה גדולה יותר.

ציטוטים

”הייתה לי קריירה מאוד מעניינת בתפקידים בכירים“

הקשר הרב דורי