מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של סבי ברוך

בתמונה מתוארת החופשה של משפחתי באילת
בתמונה נמצאים סבי סבתי ואמי בברית של אחי
הסיפור של סבא

סבא שלי נולד בליטא בשנת 1953 בעיר קובנה.

סבא גדל באזור של גויים (אנשים שהם לא יהודים) ולמד בבית ספר לא יהודי.

רוב האנשים באותו אזור שסבא גדל לא היו יהודים ובנוסף לכך לא כל כך היו נחמדים ליהודים ובגלל זה סבא שלי למד אגרוף (הוא למד אגרוף על מנת שיוכל להגן על עצמו).

האגרוף היה הדרך של סבא שלי לפרוק את כל העצבים והלחצים שלו ולהירגע קצת, למעשה הוא היה כל כך טוב בזה (באגרוף) שהוא היה האלוף של כל ליטא לתקופה מסוימת.

סבי, אמו, אביו ואחיו, היו יהודים מאוד מאמינים ושומרי מסורת למרות שכל האנשים סביבם היו לא יהודים ורובם גם ממש לא אהבו יהודים, סבי ומשפחתו עדיין  נשארו מאמינים ביהדות וקיימו מצוות.

סבי ומשפחתו הגישו בקשות רבות לעלות לארץ ישראל וכל הזמן היו דוחים את בקשותיהם לעלות לארץ ישראל עד שבשנת  1972 כשסבי היה בן 19, השלטון של ליטא התיר לו ולמשפחתו לעלות לארץ ישראל.

כשסבי הגיע לארץ ישראל הוא הגיע לעיר חיפה עם משפחתו ולמד באותה תקופה באוניברסיטה ותוך כדי צבר חברים רבים.

יום אחד סבי הלך למסיבה של חברים שלו ופגש שם את סבתי וגילה שהיא מהעיר באר שבע.

לאחר שפגש סבי את סבתי הם החלו לצאת לבלות יחד ולאחר שנה הם  התחתנו וסבי עבר לעיר באר שבע.

לאחר החתונה של סבי וסבתי הם הביאו שלושה ילדים (אמי דודי ודודתי) ומשם אמי דודי ודודתי הביאו אותי את אחי ואת ובני דודי ומאז אנחנו כולנו משפחה גדולה ומאושרת.

 

הזוית האישית

חוויתנו המשותפת הייתה חוויה נהדרת שלמדנו להכיר אחד את השני אפילו יותר ממה שהכרנו (והכרנו מצוין) והקשר בינינו התחזק אפילו יותר ממה שהיה לפני כן ולמדתי להעריך ולהבין את סבי הרבה יותר מאז ואנחנו שנינו מאחלים אחד לשני רק אושר בריאות שמחה פרנסה ואת כל הטוב שיש בעולם

מילון

המילה שלמדתי היא: קדלטקה
פירוש המילה קדלטקה ברוסית זה קציצה ולמדתי את המילה הזאת כאשר סבא שלי סיפר לי שזה היה המאכל האהוב עליו בליטא שהייתה אז חלק מברית המועצות

ציטוטים

”מי שטורח בשישי אוכל בשבת“

הקשר הרב דורי