מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של סבא

אני אבא שלי סבתא שלי וסבא שלי
סבא שלי וסבתא שלי
זהו סיפור העלייה של סבא שלי

נולדתי בעיר בצרה שבעירק, שנת 1946. בילדותי הייתי ילד טוב היו לי 10 אחים ואחיות וכולם גרו בבית אחד וצפוף. בשנת 1950 עלינו לארץ, לבאר שבע.

כשהייתי בן 5 הוריי עברו מבאר שבע לתל אביב ורצו לשנות מקום אבל כשעברנו אמא שלי לא הרגישה טוב כי אמא שלי הייתה חולת לב ולא התאים לה מזג האוויר שם, אז החלטנו לחזור.

מכיוון שהיה באמצע שנת הלימודים אני ואחי עברנו לגור בבאר שבע עם אחיי הגדולים, אני למדתי בבית הספר "אחוה" ואחי הגדול למד בבית ספר "נטעים".

זו הייתה תקופה בלי הורים ואני חיכיתי להם יום יום שימכרו את הבית בתל אביב ויחזרו לבאר שבע בשלום, הם היו בתל אביב כמעט שישה חודשים ואני זוכר את משאית ההובלה שבאה עם כל החפצים שלהם והייתי כל כך שמח שרדפתי אחרי המשאית עד שעצרה.

סיימתי כיתה ח' ולמדתי שנתיים בתיכון, נאלצתי לעזוב את התיכון בשביל לעזור להוריי ולפרנס את המשפחה, בזמנו היינו עובדים ביום ולומדים בתיכון בערב, כך עד לגיוסים בצה"ל. בצה"ל שירתי שנתיים וחצי ובשנת השיחרור שלי יצאתי לעבוד, אני הייתי מנהל עבודה בבניין ואז פרצה מלחמת ששת הימים, בה הייתי חייל בשריון ונלחמתי בגזרה הדרומית בסיניי.

בגיל 22 התחתנתי עם סבתא ואחרי שנה נולדה לנו בת בכורה. אני המשכתי לעבוד כרגיל, אשתי הייתה עקרת בית שלא עבדה, ואחרי שנתיים נולדה לנו עוד בת.

במשך התקופה הזו אני התחלתי לעבוד עצמאי לבד כקבלן בניין ובשישי באוקטובר 1973 פרצה מלחמת יום הכיפורים והשארתי בבית אישה בהריון ושני ילדות קטנות. גם במלחמה הזו שירתי בשריון, הייתי במילואים 173 ימים וכל חודש יצאתי לבקר את המשפחה.

אחרי המלחמה נולד לי בן (אבא שלך), עכשיו אני שמח במשפחתי ונכדיי וטוב לי בחיים.

הזוית האישית

אני וסבא שלי למדנו המון דברים אחד על השני מהתוכנית. אני למדתי על כמה מהמלחמות שסבא שלי השתתף בהם.

הזוית האישית

אני וסבא שלי למדנו המון דברים אחד על השני מהתוכנית. אני למדתי על כמה מהמלחמות שסבא שלי השתתף בהם.

מילון

בצרה
עיר בעירק

ציטוטים

”טוב לי בחיים.“

הקשר הרב דורי