מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של סבא אליהו

מתן הנכד וסבא אליהו במפגש הקשר הרב דורי
סבא אליהו בצעירותו משרת בצבא
סיפור חייו של סבא אליהו

שם פרטי – סבא – אליהו

מייצג אנשים רוחניים, מתבודדים, זקוקים לפינה ולשקט. מאוד אינטליגנטים בעלי יכולת תפיסה  לא רגילה. פועלים לפי אינטואיציה. מעודנים, מופנמים ומנומסים. ביישנים, אוהבים פרטיות ומתחברים באטיות, נאמנים ויציבים. אוהבי מוזיקה ואמנות.

מקור השם: דמות תנ"כית – שמו של נביא מקראי שניבא על ישראל בימי אחאב, אחזיה בנו, ואולי גם יהורם בן אחאב. מכונה "התשבי" (מל"א י"ז,א'), אולי משום מוצאו מהעיר תשבה שבגלעד.

ערך בגימטריה: 52  ערך נומרולוגי: 7

שם פרטי- נכד – מתן

פירוש השם:

1. נתינה, הענקה, מסירה, מתנה, שי, דורון, מנחה, תשורה. "מַתָּן בַּסֵּתֶר, יִכְפֶּה-אָף; וְשֹׁחַד בַּחֵק, חֵמָה עַזָּה" משלי כ"א י"א.

2. דמות תנ"כית – מתן אבי שפטיה אחד מהשׂרים של המלך צדקיהו, "וַיִּשְׁמַע שְׁפַטְיָה בֶן-מַתָּן" ירמיהו ל"ח א'.

מקור השם: תנ"ך

ניתוח נומרולוגי: מייצג אנשים שהם טיפוסי אדמה וקרקע, אנשים יציבים, מאוזנים, ריאליים ומעשיים, מתמידים, בעלי משמעת עצמית גבוהה, אנשי עבודה, הגיוניים. יודעים לאלתר ושמים לב לפרטים.

חלק ב': זיכרונות ילדות

החברים שלי היו שלמה, רמי, משה, יצחק, יוסי. כולנו היינו הולכים לשתות גזוז ולאכול פלאפל. גרנו בשכונת רמת הטייסים. בית ספר ביאליק. מתמטיקה, היסטוריה, מדעים, עברית ועוד…

היחסים עם ההורים היו סבירים.

למחנך שלי קראו עזרא העונש בכיתה היה להעתיק מהלוח. לבשנו מכנסיים בצבע חאקי וחולצה לבנה. אהבתי מקצוע נגרות ולא אהבתי את המקצוע אנגלית. היה חדר אוכל בבית ספר במיוחד אהבתי לאכול פסטה והיו גם ממתקים. הייתי חניך בתנועת הנוער העובד.

תמונה 1
שרשרת חרוזי ענבר
תמונה 2
אוסף העטים של סבא

בית ההורים

סבא נולד בארץ ישראל בעיר תל אביב.

סבא גדל בדרום תל אביב, סבא גדל בבית פרטי עם שלושה חדרים. הבית היה עם חצר גדולה ושירותים משותפים לכל הדיירים מסביב, הבשלנית בבית הייתה הסבתא רבא שלי, בתוך הדירה היה סוג של מקלחון, לאחים קראו: יצחק ומשה, האבא (הסבא) שלי עבד בנמל תל אביב, ההורים ( הסבים) הם היו חרוצים, אחראים אנשים ישרים.

מאכלים ביום יום כל התבשילים של אמא (סבתא), בשבתות אכלנו לרוב דגים ומרק.

מקום מפגש חברתי: ברחוב הראשי עם כל החברים.

קניות אמא וסבתא היו עורכות בשוק: בשרים, ירקות, תבלינים ועוד…

הוריי עלו  לא"י בשנת 1935 כשאמי בהריון עמי. והסיבה לעלייה הקמת נמל תל אביב שאבא שלי היה ממייסדיו. זו הייתה העבודה שלו לפני עלייתו לארץ. הוריי הגיעו לארץ באוניה לעיר תל אביב. ידענו מחוץ לארץ את השפה העברית. עלינו לארץ כי הרגשנו שאנחנו צריכים להתחיל את החיים מחדש.

נקלטנו קשה והיה צורך לעבוד קשה כדי לפרנס את המשפחה. בתור ילד אני זוכר שהיה בארץ מנדט בריטי והם שלטו במדינה שקראו לה פלסטינה. הייתי ליד הכיכר של הכנסת שבן גוריון הכריז על הקמת מדינת ישראל וכולנו שמחנו ורקדנו

תמונה 3
העיר תל אביב בתחילת דרכה

הזוית האישית

בתחילת השנה הצטרפתי לפרויקט הקשר הרב דורי בבית ספרי עם סבי. בהתחלה התביישתי כי הייתי הבן היחיד ולא רציתי להמשיך. במהלך השנה ראיתי שזה ממש מעניין להקשיב לסיפורים של סבא חלק מהם היו מרגשים, נהניתי ללמוד מסבא ומניסיון חייו. העובדה שהייתי הבן היחיד בפרויקט כבר לא הפריעה לי.

מילון

קרידו מיו , קומה לה בננה
חמוד שלי , ילדים שלא רצו לאכול היו רודפים אחריהם עם הבננה.

ציטוטים

” אל תהיה חכם במילים, היה חכם במעשים“

הקשר הרב דורי