מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של חיר אלדין

בתמונה רואים את המראיין אמיר
בתמונה רואים את חיר אלדין עם אשתו בחתונה
חיר אלדין

ראיון לחיר אלדין יוסף

שמו של סבא, חיר אלדין, המקור של השם זה "היופי של הדת". השם הוא שם מקורי לא קראו לו על שם אף אחד, ולא היו לא כינויים. שם המשפחה יוסף אף פעם לא שונה הוא תמיד היה יוסף ואין לשם שום משמעות, לא שידוע לו.

סבא נולד בארץ בשנת 1951, עם  8 אחים. הוא גדל בבית טיח בעל 3 חדרים. בילדותו אהב  לשמוע שירים של זמרת במצריים ששמה אום כלתום. אהב לשחק כדורגל עם חברים שלו ברחוב, הוא לא למד בגן ילדים כי לא היה גני ילדים בכפר. הוא למד רק בבית ספר יסודי ואחרי הלימודים היה משחק כדורגל עם חברים.

סבא לא למד בתיכון, מפני שעזר לאבא שלו בשדות. עבודתו הראשונה הייתה נהג משאית כעובד קרן קיימת לישראל. הוא היה שמח עם העבודה הזאת כי היה לו כיף לנסוע ברחבי הארץ ולראות את הארץ, מקום עבודה זה הגיע  מזה שלאבא שלו היו משאיות והוא שלח אותו לעבוד ולהפעיל אותם.

היום הוא קם בבוקר מכין קפה, הולך לחנות של הבן יושב שם כמה שעות, חוזר לשנת צהריים. בערב נכדים וילדים באים לביקור.

מנהגים במשפחה:

את ימי הולדתו חוגג סבא עם כל המשפחה, שבאה ואוכלים ארוחה חגיגית.

ארוחת יום שישי משפחתית, חג הקורבן וחג עיד אל פיתר, הן ארוחות חגיגיות. בחג הקורבן מקריבים כבש לאלוהים. בזמן ההקרבה זו הייתה חגיגה משפחתית, כל בני המשפחה נאספים, לאחר מכן עושים ארוחה משפחתית גדולה, מבקרים את כל קרובי המשפחה בבתים שלהם.

סבא התחתן בשנת 1974 כשהיה בן 24, בזכות זה שאימו שידכה לו את אשתו. הייתה מסיבת טרום חתונה והייתה חתונה בכפר דבוריה.

הזוית האישית

כאשר ראיינתי את סבי למדתי הרבה על סבא שלי ושמעתי הרבה סיפורים מעניינים על המשפחה.

מילון

אום כולתום
הייתה זמרת ומוזיקאית מצרייה, אחת הזמרות הידועות והאהובות בעולם הערבי. היא התפרסמה בקולה העשיר וכונתה "כוכב המזרח" ("كوكب الشرق"; "כווכב א-שרק"). אחד משיריה המפורסמים הוא "אינתה עומרי". הייתה אהובה גם בישראל. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך“

הקשר הרב דורי