מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה של סבא דוד וסבתא סוזן מאנגליה

אני וסבתא
הבית של סבא וסבתא שלי באנגליה.
הסיפור עליה של סבא דוד וסבתא סוזן

אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי סוזאן. סבתי, סוזן אדלמן, נולדה בשנת 1948, לבית משפחת יוסף, בעיר טורונטו שבקנדה.

סבא דוד וסבתא סוזן גדלו באנגליה. כשהיו להם ארבעה ילדים הם החליטו לעלות לארץ כי הם האמינו שהמקום המתאים לגידול ילדיהם הוא בארץ ישראל. כך החליטו לעלות לארץ ישראל בשנת 1982. אמא שלי הייתה בת 7 שהם עלו לארץ. לאמא שלי ולאחים שלה היה כיף באנגליה, היה להם הרבה חברים, והיה להם בית גדול.

הבית של סבא וסבתא שלי באנגליה

תמונה 1

כאשר סבא וסבתא שלי הגיעו עם אמא שלי והאחים שלה לארץ הם הגיעו למבשרת ציון וגרו במרכז קליטה, הם הופתעו לגלות שהבתים במרכז הקליטה היו קרים ורטובים במיוחד בלילה. בהתחלה היה קשה למשפחה להסתגל לחיים בארץ ולדבר ולהבין עברית אבל ככל שהזמן עבר החיים בארץ היו יותר קלים.

לילדים היה קשה בבית הספר כי הם לא הבינו את השפה ולא יכלו לתקשר אם אנשים אחרים, ולהורים היה קשה למצוא עבודה ולמצוא מוצרים שהם היו צריכים לקנות, כמו אוכל וכו. בקיץ היה עוד יותר קשה מכיוון שהם לא היו רגילים למזג אוויר החם שהיה בארץ, בנוסף שבאנגליה האנשים לא שותים הרבה מים ופה בישראל חיב לשתות הרבה מים.

היום סבא דוד וסבתא סוזן עדין גרים במבשרת ציון וכל הילדים נשואים ועם ילדים וכולם גרים בארץ, כולם יודעים ומבינים עברית. והיום כולם כבר יודעים שארץ ישראל היא הארץ הטובה ביותר בעולם ליהודים.

הזוית האישית

יעלה: היה לי כיף להשתתף בתכנית הקשר הרב דורי, בגלל שלמדתי על העבר של סבא וסבתא שלי ועל הילדות של אמא שלי.

 אני וסבתא מתעדות את סיפורה

תמונה 2

מילון

טורונטו
טורונטו היא העיר הגדולה ביותר בקנדה והבירה של פרובינציית אונטריו. אוכלוסיית טורונטו מונה כ-2,800,000 תושבים, ואילו מניין האוכלוסייה של טורונטו רבתי (Greater Toronto Area – GTA), אזור המטרופולין של טורונטו, עומד על 6,129,900 תושבים (2015). תושבי טורונטו נקראים "טורונטוניאנים" (Torontonians) (בצרפתית “Torontois”). ויקיפדיה

ציטוטים

”היום כולם כבר יודעים שארץ ישראל היא הארץ הטובה ביותר בעולם ליהודים.“

הקשר הרב דורי