מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור המשפחתי שלנו

ההורים של סבא (משמאל) עם גולדה מאיר
סבא אריאל עם הוריו נוסעים בחיפה
סיפור על אהבת ארץ ישראל שהביאה את בני משפחתי לגור כאן וכן על אהבה שהביאה להקמת המשפחה

כשהייתי ילד, למעט ילדים בכיתה שלי היו סבא או סבתא בגלל השואה. אני הייתי בר מזל וכשנולדתי היו לי סבא וסבתא משני הצדדים, גם מצד אמי וגם מצד אבי. לצערי, סבתי מצד אמי נפטרה כשהייתי קטן מאוד ולא זכיתי ממש להכיר אותה, אך נהניתי להיות בחברת שני סביי וסבתי השנייה.

המשפחה שלך יעל הגיעה לארץ ממקומות שונים – ממרוקו, אוקראינה, תימן, הונגריה, פולין וגם משפחה שכבר נמצאת דורות רבים בארץ. אני אספר לך על המשפחה שלי, כפי שאני מכיר מהתקופה של הסבים והסבתות שלי. בסיפור אספר על אהבת ארץ ישראל שהביאה את בני משפחתי לגור כאן וכן אהבה שהביאה להקמת משפחה, המשפחה שלך.

סבי מצד אמי, סבא ברוך סגל, נולד בארץ ישראל. גם אביו נולד כבר בארץ ישראל. סבא של סבא של סבא שלך עלה בהיותו בחור צעיר לארץ ישראל מאוקראינה, לגור ולהתפלל בעיר הקודש צפת, לפני כמעט 200 שנה.

כשסבא ברוך היה בחור בן 18 המשפחה חיפשה לו כלה. כיוון שלא היו הרבה בחורות בארץ הוחלט בהתכתבות שתגיע אליו כלה מהונגריה. סבתי שושנה (רייזל) הייתה יתומה ודודה בא איתה ארצה לחתנה. בני הזוג הכירו רק בסמוך לחתונה ולמדו לאהוב אחד את השני רק אחרי שהמשפחות כבר החליטו עבורם שהם יתחתנו. כך היה נהוג בימים ההם, לפני יותר מ-120 שנה.

אמי יהודית, סבתא של אמא שלך, הייתה השביעית מבין שמונת ילדיהם. היא נולדה בחיפה אליה המשפחה עברה מצפת אחרי מלחמת העולם הראשונה. במאורעות תרפ"ט המשפחה נמלטה ממקום מגוריה בעיר התחתית של חיפה להדר, ומאוחר יותר עברה המשפחה לקריית מוצקין והייתה בין המשפחות הראשונות במקום.

תמונה 1

 

הזוית האישית

נהנתי שסבא הגיע לבית הספר וראה היכן אני לומדת. לשמוע את הסיפורים המעניינים על הילדות שלו, תפקידים שעשה במהלך שנות חייו , הפעילויות מהנות עבורי ועבור סבא יחד. דוגמא לכך: נהנתי לרקוד ביחד עם סבא ריקוד עם שלימדה אותנו סבתא של ילדה מהקבוצה

מילון

בא בצל קורתו
התארח, לן בביתו של מישהו לתקופה קצרה.

ציטוטים

”תסתכלי תמיד על הדברים הטובים שקורים. להסתכל על הכוס המלאה.“

הקשר הרב דורי