מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור המופלא של סבתי דליה קרן

דליה ואגם קרן
אני ואחותי בקיבוץ
סיפור חייה של דליה קרן

הסיפור המופלא של סבתא

שמי דליה, השם ניתן לי על-ידי הוריי על שם אמא של אבי, שמה היה בלומה שפרושו פרח. שם המשפחה המקורי – "קרטין "ועם נישואיי הוחלף שם משפחתי לקרן. נולדתי בחיפה, בפלסטין. בבית חולים "בתר". בשנת לידתי עדיין לא הוקמה מדינת ישראל. נולדתי בתאריך 14/7/46 ואת יום הולדתי אני מציינת בחיק המשפחה. אני הבת הצעירה, הייתה לי אחות בכורה ששמה רבקה שהייתה קרובה אליי מאוד, אך לצערי נפטרה לפני מספר שנים.

תמונה 1
אני ואחותי הבכורה

ילדותי בקיבוץ מזרע

גדלתי בקיבוץ "מזרע", התחנכנו בבית הילדים כאשר המפגש עם ההורים, היה בדרך כלל בשעות אחר הצהריים. החיים בקיבוץ זכורים לי כ"חממה", בעבר זו הייתה  מסגרת דיי סגורה שבה גם למדנן, גם עבדנו וטיילנו הרבה בארץ.

שעות הפנאי – התחביבים, שירי ילדות ומשחקים

התחביבים שהעסיקו אותי בשעות הפנאי היו בעיקר קריאת ספרים ומשחקי חברה. מאכל מיוחד שאהבתי נקרא "בולביניק", זהו מאכל פולני סוג של עוגת תפוחי-אדמה.

שירי ילדות שאני זוכרת הם: "קום והתהלך בארץ", "הבה נגילה", "קן לציפור", "הדואר בא היום", "האוטו שלנו גדול וירוק". המשחקים ששיחקנו במסגרת החברתית היו : "קלאס", "מחבואים", "5 אבנים", "שבץ נא".

לימודים

למדתי בקיבוץ, במסגרת המשותפת, לכל קבוצת גיל היה מבנה שבו היו חדרי הלינה וחדר אחד שהיה כיתת לימוד.

בגרות

האירוע המשמח שזכור לי היה חגיגות "יום העצמאות" של מדינת ישראל, כאשר ביקרנו בחיפה, הרחובות היו מלאים מעגלים מעגלים של אנשים שרקדו ושרו משמחה.

המקרה העצוב שקרה למשפחתי, היה נפילתו בקרב – "כראמה", של בן דודי  בן ה-19, בשנת 1967.

תמונה 2
בגרותי בקיבוץ

תפקידים ומקומות עבודה

עבדתי כשרטטת טכנית במפעל "אוטוקרס" למכוניות בטירת הכרמל, המקצוע נרכש בארץ ועבדתי כשנתיים במקצוע זה. בחרתי במקצוע בגלל המלצה וסקרנות. המקצוע שליווה אותי במהלך שנותיי הוא ביטוח, במקצוע זה עבדתי 35 שנים, עד יציאתי לפנסיה.

 

צבא ומלחמות

שירתי בצבא בחיל בתותחנים, בבסיס בקריית מוצקין, הייתי מ"שקית חן וחוויתי את כל מלחמות ישראל.

תמונה 3
בשירותי הצבאי

הקמת משפחה

האירועים מיוחדים והמשעותיים בחיי הם: נישואיי, הולדת ילדיי ונכדיי.

 

הכרתי את בן זוגי בחיפה, דרך חברים משותפים, התחתנתי בתאריך 30/10/1969, הייתי בת 23, החתונה נערכה בחיפה באולמי "חיפה", כאשר בני הבכור נולד הייתי בת 25 ובעלי היה בן 30.

תמונה 4
ביום נישואיי

יש לי 3 בנים, 7 נכדים, המפגשים והביקורים הם לעיתים קרובות, ילדיי חיים בארץ.

תמונה 5
שלושת בניי: עמית, עופר וערן
תמונה 6
תמונות מבר המצווה של נכדי עידו הבן של עמית

תמונה 7

יובל בתו של ערן 

תמונה 8
גיא ו- ליאן ילדיו של עופר

הזוית האישית

דליה קרן: במהלך השנים, נסענו וטיילנו הרבה בארץ, את החגים חגגנו במסגרת הקיבוץ עם החברים והמשפחה, היום אני חוגגת את החגים עם ילדיי ונכדיי. ביקרתי בחו"ל  במדינות רבות: אנגליה, צרפת, גרמניה, שוויץ, רומניה ואיטליה. אני מאוד אוהבת טיולים, קריאה ופתרון תשבצים.

מילון

"בולביניק"
מאכל פולני סוג של עוגת תפוחי-אדמה

ציטוטים

”החיים בקיבוץ זכורים לי כ"חממה"“

הקשר הרב דורי