מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסוד שלי – יומן נעורים

אביבה ויואב בכר
תעודת גמר מבית הספר הממלכתי
חלק ב' - סיפורה של אביבה בכר משפחה וקריירה

הסוד שלי- יומן נעורים
חלק ב'- סיפורה של אביבה בכר, תיעוד, הנכד – יואב גורדון
 
הקמת משפחה וקריירה
שם בבית החולים סורוקה באה לעולם בשמחה מיטל, כיום בת 38, אם לארבעה ילדים, פסיכולוגית קלינית, ושלבי סיום של עבודת הדוקטורט שלה בפסיכולוגיה. גם את מורן ילדנו שם, כיום הוא בן 35, נשוי ואב לשני ילדים, מהנדס מכונות עם תואר שני, מנהל פיתוח במפעל רפואי. כשמורן היה בן חודש בלבד עברנו לגור בעיר חיפה. כאן התחיל טובי לעבוד במפעל רדיולוגי בשם אלסינט כמהנדס אלקטרוניקה וכמנהל פיתוח. הוא פיתח מכשירי ct מתקדמים, מכשירי mri, ועוד. לימים, כעבור כעשרים שנה, כשטובי הגיע להיות סגן נשיא, נמכרה החברה הישראלית לחברה האמריקאית general electric והוא התמנה לנשיא החברה כאן בארץ. במשך 11 שנה כיהן בתפקיד זה. בשנת 1984, חמש שנים לאחר שעברנו לחיפה נולדה גילת, בת הזקונים שלנו. כיום היא בת 30, נשואה ואם לתינוקת קטנה. היא עורכת דין במקצועה, בעלת תואר שני ונמצאת בעיצומה של עבודת הדוקטורט באוניברסיטת סטנפורד שבמדינת קליפורניה בארה"ב.
 
במשך כל שנות גידולם, עסקתי בהוראה. חינכת כיתות א' עד ו', וריכזתי את נושאי התקשורת והחברה בבית הספר (בין היתר הקמתי תחנת רדיו, הוצאתי עיתון בית ספרי פעם או פעמיים בשנה, ריכזתי את מועצות התלמידים שהתחדשו מדי שנה, במסגרתן פעלנו רבות למען הקהילה ולחברת הילדים).הפעילויות והיחסים במשפחה בכל שבת נהגנו לנסוע לטיולים בטבע עם חברים, לקנח במסעדה או בפיקניק בהתאם לעונות השנה. היינו מעורבים מאד בחיי ילדינו, בלימודים, בחיי החברה שלהם… נהגנו לארח חברים שלהם לפעילויות של אחר הצהריים.
 
כשבגרו הצטרפנו מידי פעם חבר או שניים לנופשים המשפחתיים. הרבינו לצאת לנופשים בבתי מלון ברחבי הארץ. לעיתים קרובות לאילת, אך גם לצפון הארץ ומרכזה. כשבגרו יותר החלו לצרף את בני זוגם לנופשים אלו. הירבנו ועד היום אנו נוהגים לצאת לצימרים ברמת הגולן ולהנות מזמן איכות משפחתי, ולטיולי טבע. לגבי מעורבות בחייהם האישיים חשוב לציין שהיינו מעורבים אך גם היה להם מרחב פרטים משל עצמם. שמחנו עליהם כי הרגשנו שהם הפנימו ערכים טובים שהגנו עליהם לעשות "שטויות" ולהיגרר למעשים מפוקפקים. הייתה בהחלט משמעת בבית, אך גם שחרור לבילויים ולעצמאות. היו בקרה ומעקב אחר יציאות ותוכן הבילויים. עם בתינו השלישית גילת שחררנו קצת יותר, ודווקא היא כפתה על עצמה משמעת ברזל בכל תחום לימודי, חברתי, ערכי, … כיום כאמור כולם נשואים ומצליחים כהורים ובקריירה האישית, כולל בני זוגם. יש לנו שבעה נכדים, אחת ילידת אמריקה. מקווה שתחזור לגדול כצברית כמו כולם. אני רווה נחת מכל נכדיי, מלווה את חינוכם וטיפוחם וכך גם בעלי. מאחלת לילדיי הצלחה והגשמה משפחתית לפחות כפי שאנחנו זכינו.
 
הסוד שלי
הואיל ואני אדם פתוח שנוהג לספר הכול, אין לי סודות כמוסים, אבל אני יכולה לספר על סוד שלא סיפרתי להוריי. בילדותי, נהגתי לכתוב יומן במשך כ-6 שנים. יום אחד, בשובי מבית הספר, גיליתי, שאחותי קוראת מתוך יומני. חשתי כעס גדול, צעקתי ובכיתי מרוב תסכול. היומן כלל בעיקר סודות כמוסים שחברתי הטובה חשפה בפניי. הרגשתי מרומה. באותה תקופה, חברה טובה אחרת, חוותה אהבה נכזבת, עליה כתבה רבות ביומנה. שיתפנו זו את זו באכזבותינו וגיבשנו יחדיו החלטה, אותה גם ביצענו: שרפנו את שני היומנים בטקס מתוכנן ומתוך תחושת שלמות-סגרנו פרק. מאז שבגרתי התחרטתי על כך פעמים רבות. הייתי שמחה להראות את יומני לילדיי ונכדיי.  

מילון

יומן אישי
משמש לרישום מחשבות רגשות ואירועים של בעל היומן

ציטוטים

”במשך כל שנות גידול הילדים עסקתי בהוראה.“

הקשר הרב דורי