מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסבתא הכי יפה בעיר

שירה וסבתא
שירה וסבתא
תחנות בחייה של סבתא יפה

שמי יפה ירימי, שם שבחרו לי הורי, ושם החיבה שלי הוא יפוש. שם משפחתי לפני נישואי,לוי. זה שם המשפחה המקורי.

אני הבת השניה במשפחתי. אחותי הבכורה, זיוה מלווה בחינוך מיוחד בעיריית חיפה, אחי גדי, הוא בעל משפחה ומתגורר בקיבוץ  כפר מסריק ומועסק בתפקיד בטחוני. אילן אחי הצעיר ז"ל שירת במשטרה ונפל במילוי  תפקידו.

נולדתי בקרית שמונה. בילדותי הייתי בגן ילדים במטולה, והייתה לי גננת בשם איינה שהייתה לה צמה ארוכה ובלונדינית ומאוד אהבתי אותה. בילדותי נהגתי לשחק עם חברי מחבואים, קלאס,חמש אבנים ומשחקי חוץ נוספים. כשגדלתי עברנו לגור בקרית חיים ולמדתי בתיכון "קריית חיים". לבית הספר הגעתי כשאני רכובה על אופניים. מקרית חיים עברנו לחיפה, לדירה בת שלושה חדרים והתגוררנו בה כשש נפשות. ברבות הימים עברנו לקריית אליעזר לדירה גדולה יותר. למדתי בבית ספר "להגשמה" בקריית חיים.

בצבא שירתתי כחיילת בשירות המשטרה, והוצבתי בגשרי המעבר לירדן, גשר "דמייה" וגשר "אלנבי". חוויתי את מלחמת ששת הימים ויום הכיפורים כילדה. וכבוגרת, את מלחמת לבנון הראשונה והשנייה,את  ומלחמת ההתשה.

מקום עבודתי הראשון, היה בבנק הפועלים בסניף הראשי של חיפה. הכרתי את בעלי דרך חברה משותפת שהכירה את שנינו וחשבה שאנחנו מתאימים. היא הכירה בנינו והתחתנו בשנת 1977 כשהייתי בת 21. יש לי שלוש בנות ובן אחד. בתי בחו"ל ושניים מנכדיי מתגוררים במיאמי. שני נכדיי הנוספים מתגוררים בארץ.

יציאתי לגמלאות שיפרה את מצבי הנפשי והפיזי, תוך כדי החופש והעשייה בבחירה חופשית, מה שאיפשר את יציאתי לחו"ל למיאמי, לבתי שמתגוררת שם וכמו כן ביקרתי בסלוניקי שביוון. אני מאד אוהבת לשמוע מוזיקה, ולעסוק בלימוד מודעות, טיפול וריפוי אנרגטי, שבו אני עוסקת כרגע. בעבורי יש חשיבות עליונה ללימודים בחיים.

זכרון ילדות – במיוחד זכור זכור לי חג הפסח, אני נזכרת בכל ההכנות לקראת החג, כשכולנו היינו נרתמים לקבלתו. הרגשתי שמחה והתרגשות מיוחדת לקראת החג. גם היום במשפחתנו אנחנו מאד אוהבים לחגוג חגים ביחד. המפגש המשפחתי בחגים, מאוד מרגש.

 

הזוית האישית

שירה העלתה את הסיפור במסגרת תוכנית הקשר הרב דורי

מילון

קרית שמונה
קִרְיַת שְׁמוֹנָה היא עיר השוכנת באצבע הגליל ושייכת מנהלית למחוז הצפון בישראל. היא הוקמה בסוף 1949 והוכרזה כעיר בשנת 1974. בקריית שמונה מתגוררים כ-24 אלף תושבים, והיא העיר הצפונית ביותר בישראל. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”יציאתי לגמלאות שיפרה את מצבי הנפשי והפיזי תוך כדי החופש והעשייה בבחירה חופשית.“

הקשר הרב דורי