מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הנצחת השואה והגבורה באומנות הציור הדיגיטלי

אני ועליזה
אנדרטת השואה במיאמי
אמן דיגיטלי שהתאהב בהכנת עבודת קולאז' דו מימדיות

שמי ישראל הרצל, יליד שנת 1949, תל אביב. בן דוד רביעי של בנימין זאב הרצל, חוזה המדינה. אחרי שנות קריירת ניהול מצליחה בתחום ההייטק, התמסרתי לתחום הציור הדיגיטלי, "אחת התערוכות המעניינות בארץ בשנים 2016, 2017 ו- 2018 הייתה תערוכת "הרצל מצייר את הרצל". התערוכה הוצגה בארץ ובחו"ל במשך 8 חודשים וביקרו בה מעל 6000 מבקרים". (אתר מאמרים).

כן, אני בן משפחה של בנימין זאב הרצל, חוזה מדינת היהודים, אחיין מדרגה רביעית של בנימין זאב הרצל. על שמי, אותו אני נושא בגאווה, תוכלו לקרוא בקישור לאחד מהסיפורים הקודמים שתועדו "אומרים שהיה פה שמח לפני שנולדתי"

 שמי הרצל ישראל והקדשתי עבודות רבות לציוריו של בנימין זאב הרצל – "הרצל מצייר את הרצל"

תמונה 1

 הרצל מצייר את הרצל

"ישראל הרצל הינו נצר למשפחת תיאודור הרצל חוזה מדינת היהודים. ישראל, אמן דיגיטאלי, מציג סידרת ציורים על חוזה המדינה, בהם צייר פרשנות משלו לתמונות הדיוקן המפורסמות של הרצל. הסדרה הוצגה בשש תערוכות יחיד בבאזל, וינה, ג'נבה, ירושלים וכפר סבא ומועלית כעת לתערוכה וירטואלית עם תזכורות למקומות בהם הוצגה".

כפי שסיפרתי, סדרות הציורים הדיגיטליים שלי, הן מחווה לציונות: להרצל ולמנהיגי מדינת ישראל. אני מנסה להתחבר לנשמות שלהם, ובעזרת משיחות מכחול וצבעים מדמיין, איך הם היו רוצים שיציירו אותם? אני מקדיש לכך את מלוא האנרגיה היצירתית שלי, את ההשראה וההתלהבות בעבודתי האמנותית, המשקפת את עולמי הפנימי.

אמנות הציור הדיגיטלי – אחר 20 שנות ציור מצאתי את הסגנון המתאים לי

אני ממשיך לעבוד ולפרוח גם בתקופת מגפת הקונרונה – בסגר, ליצור וליצור. העבודות שלי מגוונות. הגעתי לאמנות בשלב בשל מאוד בגיל 55, היה לי ברור שזה המקום שאני צריך להיות בו. לאחרונה הקמתי אתר חדש , בשפה האנגלית. התערוכות בהם השתתפתי בארץ ובחו"ל בחסות ומימון משרד החוץ חיזקו אותי, ונתנו לי כוח להמשיך. אני ממשיך היום לעבוד על סדרת עבודות הקולאז', המוטיב האומנותי הייחודי שלי, מצאתי את המקום המיוחד שלי.

שמענו בתקופה זו בתקשורת אמירות של אנשים האומרים "שאמנות ותרבות בתקופה מגפת הקורונה היא מותרות", לדעתי, הם לא מבינים מה זאת תרבות. התרבות היא הקיום. אחרת רק נאכל ונישן. אני עושה אמנות כי אני חייב. אני מצייר מתוך צורך נפשי.

אחד הנושאים שהעסיקו אותי הוא נושא השואה, קיומו של העם היהודי והמשכיותו על אף השואה, על אף נסיונותיהם של הנאצים להשמיד את קיומנו, אנו פה חיים במדינה ישראל המשמשת עוגן גם ליהדות התפוצות.

אנדרטת השואה במיאמי ביץ'

לפני כשנה, בחודש ינואר 2020, ביקרתי יחד עם עליזה, זוגתי, בפלורידה, בעיר מיאמי ביץ'. ביקרנו שם באנדרטת השואה במיאמי ביץ', האנדרטה לזכר קורבנות השואה, הניצבת במיאמי ביץ' שבפלורידה. האנדרטה נבנתה בשנת 1984 ונפתחה לקהל בשנת 1985.

האנדרטה פרוסה על שטח גדול אותו הקצתה העירייה והיא מורכבת ממספר פסלים ומייצגים: פסל ברונזה: "פסל האהבה והיסורים" המוצב בתוך בריכת מים. בכניסה של האנדרטה ניצב פסל של אם מתאבלת וצמודים אליה שני ילדיה. למתחם הנוסף הנקרא כיפת ההתבוננות, עוברים בשביל אבן צר, על קירות המנהרה רשומים שמות מחנות הריכוז הנאצים, כשיוצאים מהפרוזדור מגיעים לפסל הברונזה הגדול, המוקף קיר מאבן גרניט שחורה. על הקיר רשומים ומונצחים שמותיהם של קורבנות שואה.

האנדרטה המרשימה בה ביקרנו, על כל נושאיה שבתה את דמיוני, ויצרתי סדרת עבודות בנושא השואה.

אנדרטת השואה במיאמי

תמונה 2

חלק מעבודותי בנושא השואה נשלחו בין היתר למורדי הגטאות. מגפת הקורונה והסגרים, קטעו את המשך הפעילות, המוזאונים נסגרו. אני בתקווה שנצא מהסגר ונחזור לשיגרה אוכל להציג את סדרה זו במקום הראוי לה.

אנדרטת השואה – פורטו ריקו

תמונה 3

מידי שנה מוזיאון יד ושם מוציא קול קורא לעיצוב כרזה ליום הזיכרון לשואה ולגבורה. גם לשם שלחתי עבודת קולאז' לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

כרזה ליום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"א

תמונה 4

מצגת עבודותי

 הזוית האישית

הרצל ישראל: חלק מעבודותי בנושא השואה נשלחו בין היתר למורדי הגטאות. מגפת הקורונה והסגרים, קטעו את המשך הפעילות, המוזאונים נסגרו. אני בתקווה, שנצא מהסגר ונחזור לשיגרה אוכל להציג את סדרה זו במקום הראוי לה.

מאיה פלג: נהנתי מאוד להכיר את האמן ישראל הרצל, ההכרות פתחה פנים נוספות להכרת האמנות. נתרמתי הן במישור האישי והן במישור המקצועי. למדתי רבות מנסיון חייו. החוויה המשותפת הייתה עבורי בעצם, חשיפה ציבורית ראשונה, אני מאחלת לו בריאות טובה והמשך יצירתיות פורייה.

לצפייה בעבודות נוספות ניתן להכנס לקישור לאתר שלי : "הרצל ישראל"

קישור לסיפורי התיעוד הנוספים שפורסמו באתר:

אמן ותיק ואמנית צעירה

אומרים שהיה פה שמח לפני שנולדתי

תערוכה ציורים לזיכרה של נחמה ריבלין ז"ל

ה

מילון

אנדרטת השואה במיאמי ביץ'
אנדרטת השואה של מיאמי ביץ' היא אנדרטה לזכר קורבנות השואה, הניצבת במיאמי ביץ' שבפלורידה. האנדרטה נבנתה על ידי ועדה של ניצולי שואה ב-1984, שנוסדה רשמית ב-1985 כ-"Holocaust Memorial Committee", ארגון ללא מטרות רווח. האנדרטה תוכננה על ידי קנת' טרייסטר, ונבנתה על מגרש שהוקצה על ידי עיריית מיאמי ביץ' שניצב ברחוב Meridian Avenue ו- Dade Boulevard. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני בתקווה, שנצא מהסגר ונחזור לשיגרה אוכל להציג את סדרה זו במקום הראוי לה.“

הקשר הרב דורי