מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הנכד של סבא יעקב

פעילות במסגרת התכנית
תכנית הקשר הרב דורי
סיפור על האהבה המיוחדת בין נכד לסבא

שמי הרולד, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי. זהו סיפורי:

אני הייתי הנכד הראשון של סבא יעקב, אבא של אימא שלי. אהבתי אותו יותר משאהבתי את ההורים שלי, לדעתו לעולם לא יכולתי לטעות. כאשר הייתי בן שלוש גרנו ביחד איתו בכפר קטן באמצע דרום אפריקה. הוא לקח אותי לכל מקום איתו. אחרי שנה חזרנו לדרבן ואחרי כמה שנים הסבא וסבתא עברו גם לדרבן.

בשנת 1959 הייתה השנה של הבר מצווה שלי. אנחנו כבר ידענו שהוא חולה במחלת לב. בר המצווה הייתה בחודש אפריל וההורים שלי הכינו מסיבה גדולה, כי ידענו שזו חגיגת הבר מצווה היחידה שהסבא יוכל להשתתף בה. ביום כיפור של אותה שנה היינו בבית כנסת כל היום. כשהגענו לתפילת נעילה קמתי מהכיסא שלי והלכתי לעמוד ליד סבי. אני הרגשתי שהוא היה מאוד מרוצה שאנחנו ביחד. בסוף יום כיפור היינו אצל דודה שלי לאכול ארוחה מפסקת ואחר כך הסבא חזר לביתו.

בעשר בלילה הטלפון צלצל. הסבתא התקשרה והודיעה לאמי שסבא שלי נפטר. עד היום אני לא יודע למה אני הלכתי לעמוד על ידו, אבל הרגשתי הרגשה טובה בלב שהיינו ביחד.

היום אני מבין את האהבה של הסבא שלי אלי, כי אני מרגיש אותו דבר לנכד הראשון שלי.

הזוית האישית

הרולד סילבר השתתף בתכנית הקשר הרב דורי ותועד על ידי נכדו, אבישי סילבר. התכנית נערכה בבית הספר מגן בתל אביב, התשע״ט.

מילון

דרבן
דרבן היא העיר השנייה בגודלה בדרום אפריקה. העיר שוכנת במחוז קוואזולו-נאטאל ובה נמצא נמל המכולות הגדול ביותר באפריקה. דרבן היא גם יעד תיירות מועדף בשל חופי הרחצה בה ומזג האוויר הסובטרופי הנוח. דרבן הוכרזה כאחת משבע הערים המופלאות של העולם ב-2014. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כשהגענו לתפילת נעילה קמתי מהכיסא שלי והלכתי לעמוד ליד סבי. הרגשתי שהוא היה מרוצה שאנחנו ביחד“

”היום אני מבין את האהבה של סבא שלי אלי, כי אני מרגיש אותו דבר לנכד הראשון שלי“

הקשר הרב דורי