מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המצרי והגרעינים

סבתא ציפי בצעירותה
סבתא ציפי ואני כתינוק
מה קורה כשעולה חדש לא מבחין בין גרעינים לגרעינרים

קצת על ילדותי

נולדתי בהר הכרמל. היו שם מעט אנשים וכולם הכירו אחד את השני. סבתא גרה בשדרה יורדת של עצים שנמצאה ברחוב שדרות הצבי שנחשב עד היום לרחוב יפה מאוד.

בסוף הרחוב יש לבניות – מבנים בצורת צנצנת ובצבע לבן שהוקמו על ידי האמריקאים. בשדרה היו עצי אורן עם המון אצטרובלים. כשהם היו נפתחים היינו מוציאים את הצנוברים, מפצחים אותם ועושים סעודה. היו גם המון אורניות והיינו מביאים להורים.

 בצעירותי

תמונה 1

שרות בנח"ל –  ערב ה"גרעינים" מחנה קציעות

בזמן הצבא הייתי בנח"ל ופעם בחודש באתי הביתה. תרמנו המון להחזקת הגבול עם מצרים. הייתי במחנה קציעות, זה היה "בסיס קציעות (אלמ״ר) אגד לוגיסטיקה מרחבי. בתוכו נמצא גם גדוד הקרקל, הבסיס ממוקם בנגב על כביש באר שבע-ניצנה ובסמוך לגבול ישראל-מצרים". (ויקיפדיה). במחנה קציעות היה חובש שהיה עולה חדש ממצרים. כל ערב הוא היה שומע שהיו אומרים ומפרסמים שיהיה "ערב גרעינים". הוא לא הבין למה כל הזמן יש בצבא ערב כזה ומדוע בכל שבוע היו מדברים על זה כל כך הרבה.

ערב אחד היה ערב גרעינים – ואז הוא הבין הכל!

הוא ראה שכל "הגרעינרים" התאספו ודנו בדברים שונים שהיו על הפרק, ובעצם, לא פיצחו גרעינים יחד כפי שחשב….

הזוית האישית

ליאור: נהניתי לשמוע את הסיפורים ש סבתא ולהכיר אותה יותר, גם כשהייתה צעירה. הייתי רוצה להגיד לסבתא שהיא יודעת לספר סיפורים טוב. אני מאחל לסבתא שתהייה בריאה.

סבתא ציפי אומרת לי: חיי פשטות וחיי חברה הם מאוד יפים ומעניינים ולא צריך רק לחפש כסף וחומריות.

מילון

קציעות
בסיס אימונים הממוקם בנגב סמוך לגבול ישראל-מצרים. קציעות הייתה בעבר היאחזות נח"ל שהוקמה ב-1958.

אורנייה מצויה
אורנייה מצויה (שם מדעי: Suillus granulatus) היא פטריה טובה למאכל ממשפחת הגושיתיים. האורנייה גדלה ביערות אורנים ומקיימת יחסי מיקוריזה (סימביוזה בין פטרייה לשורשי צמח) עם עצי האורן. פטריית האורנייה מלווה את עצי האורן ומקיימת אתם יחסי הדדיות הדוקים. קורי האורנייה נצמדים אל שורשי האורן הצעיר, חודרים לתוכם, ומתקיימים אתם כגוף אחד. סבך הקורים המסועף של הפטרייה מצטרף לשורשי האורן וכנראה מגדיל באופן ניכר את יכולתו של האורן לקלוט מים ומינרלים מהקרקע. האורן, מצדו, חולק עם האורנייה את הסוכר שהוא מייצר. וכך הם חיים יחדיו, בשיתוף פעולה הדוק. ויקיפדיה

מחנה קציעות
בסיס קציעות (אלמ״ר) אגד לוגיסטיקה מרחבי. בתוכו נמצא גם גדוד הקרקל , הבסיס ממוקם בנגב על כביש באר שבע-ניצנה ובסמוך לגבול ישראל-מצרים.

ציטוטים

”תרמנו בצבא המון“

הקשר הרב דורי