מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המפגש עם יצחק רבין ז"ל באולפן

אני בקשר רב דורי באולפן שרת
הפגישה עם יצחק רבין ז"ל
הרצח של יצחק רבין שינה את דעותיי על הפוליטיקה בישראל

בשנת 1995,בחורף,בחודש ינואר. היה יום חורפי יפה, בהיר כמו יום קיץ. ביום, שהגעתי, הרגשתי נהדר, כמו בגן עדן. בדרך משדה-התעופה ראיתי עצי-תפוזים ועצי שקדייה בפריחה מדהימה. הייתה לי הרגשה טובה מאוד ומצב רוח מרומם. שבאנו לישראל. חשבתי על העתיד שלנו בארץ.

ראש הממשלה, יצחק רבין מבקר אותנו באולפן שרת בבת ים

דבר ראשון, שעשיתי כדי לממש את שאיפותיי, היה ללמוד עברית. למדתי באולפן "שרת" בבת-ים אצל המורה לידיה. למדתי חצי שנה באולפן א'. כאשר הגעתי לארץ לא ידעתי עברית. אחרי הלימודים באולפן היה לי קל יותר להבין את השפה. לכן, החלטתי לנסות את מזלי בעבודה. בעבודה תרגלתי ושפרתי את השפה.

הפגישה עם יצחק רבין ז"ל

הפגישה ,שנחרתה היטב בזיכרוני, זו הפגישה עם ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, שהגיע לאולפן "שרת" כדי לבקר את העולים החדשים. אז לא האמנתי, שאוכל לפגוש ואפילו לשוחח עם אדם כה חשוב!

פגישה זו התקיימה בתאריך 27.6.95. הביקור של יצחק רבין היה חשוב מאוד לעולים החדשים. הוא נתן לנו תקווה לגבי העתיד. פגשנו אדם טוב לב, רגוע ואפילו צנוע למדי. מפגש זה עם יצחק רבין אז היה אחד האירועים החשובים בחיי,שאותו לעולם לא אשכח. ב-4 בנובמבר יצחק רבין נרצח. הרצח של יצחק רבין שינה את דעותיי על הפוליטיקה בישראל. היה לי כל-כך חבל, שאדם טוב כמו יצחק רבין, נרצח.

בשבילי זה היה אובדן גדול, שהשאיר צלקת בליבי.

תמונה 1

 

תמונה 2

 

תמונה 3

העבודה הראשונה בישראל

לאחר שסיימתי את לימודיי באולפן, התקבלתי לעבודה ב"מגה-בת ים" במחלקת הגבינות. עבדתי במחלקה זאת שש שנים. לאחר שש שנים עבדתי כסדרנית וכקופאית. ב"מגה" עבדתי עשר וחצי שנים ובגלל מחלה פוטרתי. אני שמחה, שיש לי הזדמנות נוספת לשפר את השפה העברית באולפן "שרת" ובקרוב ללמוד ולרכוש מקצוע. אז אוכל לעבוד במקום, שאוהב ואשמח להיות בו.

 

תמונה 4

בתי יוליה

כאשר הגענו לארץ, בתנו יוליה הייתה בת 11. היא סיימה את לימודיה במגמת במחשבים עם בגרות מלאה. בשירותה בצבא היא הייתה קצינה. הייתה לה אפשרות לשרת בצבא קבע, אך היא סירבה. אחרי הצבא היא בחרה לגור בתל אביב לבדה. היא אוהבת ילדים קטנים ,לכן עכשיו היא עובדת כגננת. עוד תחביב של יוליה זוהי אומנות הצילום והיא מתכוונת להפוך את אהבתה למקצוע שלה. אנחנו גאים בה מאוד.

בעלי בוריס

בעלי בוריס נולד בשנת 1958,בחודש יוני. באוקראינה, בעיר דאנצק בה נפגשנו כאשר למדתי שם. הייתי בת 17 כשנשאנו לפני 25 שנה. הוא אוהב להתעסק בספורט, בעבר הוא עסק באגרוף. באוקראינה הוא היה מאמן ילדים קראטה. בישראל הוא עובד כאיש אחזקה במפעל.

חגי ישראל

דברים נוספים, שהרשימו אותי, היו החגים. כשהגעתי לארץ, החג הראשון היה ט"ו בשבט ואחריו פורים. אהבתי מאוד את חג הפורים. נהניתי לראות את האנשים, שהתחפשו ושהיו שמחים. חג הפסח הותיר בי גם כן רושם טוב. בעלי עבד בבית אבות, שם נערך סדר פסח גדול. כל עובדי המקום ומשפחותיהם הוזמנו להשתתף בו. הרב ערך את הסדר בצורה מעניינת. נהניתי מאוד להשתתף באירוע מיוחד זה.

טיולים בעולם

אחד הדברים, שישראלים אוהבים, הוא לטייל בארץ ובעולם. גם אני הרגשתי ישראלית, כשנסענו לטיולים. בשנת 1999 נסעתי לבקר בתורכיה, באיסטנבול. היה טיול מאוד מעניין וביקרנו במקומות שונים. בשנת 2001 טסתי לאנגליה ,לונדון. זו הייתה נסיעה לכבוד יום הולדתי. נהניתי מכל רגע. בעלי ואני ביקרנו בתאטרון, באופרה ובעוד הרבה מקומות מקסימים. בשנת 2004 טסנו לאיטליה, רומא. איטליה יפה מאוד בעיניי . יש בה מקומות היסטוריים מעניינים. כל ערב אכלנו במסעדה איטלקית. האוכל היה טעים ביותר. בשנת 2005 הייתי ביוון, אתונה. היה שם יפה ומעניין .גם ביוון כמו ברומא היו הרבה מבנים היסטוריים עתיקים. בשנת 2006 בעלי ואני טיילנו בתורכיה, אנטלייה. הטיול על-יד המפלים היה פשוט מדהים. נהניתי גם בחמאם הטורקי המסורתי, שהרגיע אותי.

תכנית הקשר הרב דורי

מצגת תיעוד הסיפור שלי

טניה:

אני מודה מאוד ל"מורה שלי" מריה על הסבלנות, על ההקשבה ועל הידע שתרמה לי. מאחלת לה הצלחה בחיים, אני חושבת ,שיש לה כישרון להקשיב והיכולת ללמד ולנתח דברים כפסיכולוגית טובה. חיכיתי בקוצר רוח ליום רביעי לראות את מריה וללמוד משהו חדש במחשבים. מטבעי, אני אדם לא כל כך פתוח ,ובזכות מריה יכולתי להיפתח ולספר על החיים שלי ולהיזכר ברגעים יפים. התוכנית נתנה לי המון ידע והתיידדנו עם כל האנשים , היה הרבה חום ויחס משפחתי.

אני מודה מאוד למורה יהודית ,על כך, שארגנה את הפרויקט הזה והתייחסה אלינו בחום, תמיד היה נעים להגיע לחדר המחשבים באולפן "שרת" ולראותה.

מריה

נהניתי מאד מתפקידי כמורה של טניה, היה לי נעים להכיר אותה. היא אישה חכמה ומעניינת. אף-על-פי
שהייתי "מורתה", גם היא לימדה אותי הרבה דברים. היא מבינה דברים מהר, לכן הייתה בינינו הבנה בנושא העבודה בכלל ובמחשב בפרט. הסיפור האישי שלה ריתק אותי וחיכיתי לפגישות המחויבות האישית כדי לשמוע
את ההמשך. המורה יהודית התייחסה אלינו יפה ותמיד היה נעים לראותה, אני שמחה, שהגעתי דווקא לאולפן שרת בת ים.
מפגש הסיום המרגש
תמונה 5
הנחיה , ליווי ותיעוד
תמי גרין

מילון

יצחק רבין
היה איש הפלמ"ח וההגנה, הרמטכ"ל השביעי של צה"ל ומפקדו במלחמת ששת הימים, ראש הממשלה החמישי של מדינת ישראל וחתן פרס נובל לשלום לשנת 1994. נרצח במהלך כהונתו כראש ממשלה בידי מתנקש יהודי-ישראלי שהתנגד להסכמי אוסלו.

ציטוטים

”רצח רבין, בשבילי זה היה אובדן גדול, שהשאיר צלקת בליבי.“

הקשר הרב דורי