מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המעבר ששינה את חיי

אני וסבתא מבלות ביום כיף בחופשת פסח
סבתא כשהייתה קטנה באירוע משפחתי
המעבר מירושלים למודיעין ששינה את החיים שלי

שלום, אני חנה ששון, נולדתי בירושלים בגבעת מרדכי. נולדתי בשנת 1959.

למדתי בבית ספר ממלכתי דתי, הייתי בתנועת נוער, היינו חברה מאוד מגובשת. למדתי בתיכון דנמרק בירושלים לאחר מכן נרשמתי לסמינר דוד ילין במגמת גננות, התאהבתי במקצוע מכיוון שכל חיי שמרתי על ילדי השכונה.

כשסיימתי את לימודיי, אבי ז"ל עשה לי הפתעה ובנה לי גן ילדים! כמובן שמאוד התרגשתי והרבה ילדים נרשמו לגן שלי, אני זוכרת שזה היה גן יפה ומאוד מיוחד. לאחר זמן מה התחתנתי ונולדו לי שתי ילדות.

אחרי שכל חיי גרתי בירושלים החלטנו לעבור למודיעין. הדרך הייתה קשה, כשעברנו למודיעין, ביום הראשון גנבו לנו את כל הדברים: את התמונות, הבגדים, את הרהיטים, ונשארנו בלי כלום… זה הפך את המעבר ליותר קשה. ישנו על מזרון על הרצפה ובסוף כל זה נהפך לחוויה. אבי שמע על המקרה ומיד נרתם לעזרה בקניית הרהיטים, הבגדים וכו'.

התאקלמות בעיר הייתה קשה, כמעט ולא היו תושבים. אני זוכרת שהגענו וראינו שכל העיר עפר, כמעט בלי שום מבנה, אבל בראשנו ידענו שהעיר תתפתח ותגדל וכך אכן היה. ולבסוף פתחתי גן במודיעין שהוא היה הגן השני שנפתח בעיר, ראש העיר נתן את ברכתו.

מודיעין בתחילת דרכה

תמונה 1

כיום יש לי שבעה נכדים ואני מאושרת ושמחה שהגעתי למודיעין.

הזוית האישית

סבתא חנה: היה לי מאד כיף וזה עזר לי להיזכר בחוויות שלי מפעם, מאד מרגש בשבילי לקחת חלק בתכנית כזו, והכי חשוב – הרווחתי זמן איכות עם נכדתי.

יובל הנכדה המתעדת: סבתא, היה לי כיף מאד לקחת חלק בתכנית הזו איתך ומאד נהניתי לשמוע את הסיפורים שלך ולהכיר את העבר שלך יותר לעומק. אני שמחה שזה גרם לנו להתקרב אחת לשנייה.

מילון

סמינר דוד ילין
מכללה (מוסד להשכלה גבוהה) לחינוך בירושלים

מוֹדִיעִין־מַכַּבִּים־רֵעוּת
מוֹדִיעִין־מַכַּבִּים־רֵעוּת (הידועה בשמה המקוצר "מודיעין") היא עיר במחוז המרכז בישראל, הממוקמת בין ירושלים לבין תל אביב־יפו. העיר במתכונתה הנוכחית היא תוצאה של איחוד רשויות עליו הוחלט בשנת 2003, בו אוחדו העיר מודיעין והיישוב הקהילתי מכבים־רעות לרשות אחת, לה שטח שיפוט של 50,000 דונם. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כשסיימתי את לימודיי, אבי ז"ל עשה לי הפתעה ובנה לי גן ילדים“

הקשר הרב דורי