מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המסע שלי מחקלאי לימאי

יצחק מספר על מסעותיו כימאי
ביקור בהירושימה
מסע חיו של יצחק חזקיהו נע בין שני עיסוקיו בחיים. חקלאות ופרנסה.

שמי יצחק זרחיהו, בן יפה ומאיר. נולדתי ב-1937 בארץ ישראל.  
יש לי 5 ילדים: בן אחד וארבע בנות.
 
כאשר הורי הגיעו ארצה מסוריה מדינת ישראל עוד לא הייתה קיימת ולמקום קראו פלסטין ורוב תושביה ערבים. אבי ז"ל, עבד במחצבה ואמי גידלה את הילדים. בארץ נולדו להוריי עוד 6 ילדים ובסך הכול היינו 8 אחים ואחיות. 
 
אחרי פטירת אבי, עברנו למושב. כך הפכתי לחקלאי והתחלתי לעבוד על טרקטור. חשוב לציין שלא הבנתי  עד הסוף כמה קשה היא עבודת החקלאי. לא ידענו שהאדמה שקיבלנו היא אדמה שגידלו עליה כותנה. בדיעבד, למדנו שאסור לגדל ירקות ופרות על אדמה שגידלו עליה כותנה. ולאחר ניסיון לא מוצלח במיוחד להיות חקלאי בחרתי לעבוד כימאי. 
 כחלק מעבודתי כימאי זכיתי לטייל בעולם ולראות הרבה מקומות יפים. אחד הזכורים לי ביותר היא יפן. מדינה מאוד מיוחדת.
בילדותי עברתי מספר מלחמות וביניהן מלחמת העצמאות, מלחמת סיני ועוד מלחמות רבות אחרות. אני יודע מה יכולה לעולל מלחמה. ביפן ביקרתי בעיר הירושימה וראיתי מה פצצת אטום יכולה לעולל לאנשים.
ביקרתי באנדרטה לזכר ההרוגים ובעוד מקומות רבים ומעניינים.
  תמונה 1תמונה 2
 
גם כאשר סיימתי את עבודתי כימאי לעולם לא עזבתי את הים. גם היום אני גר באשדוד בקרבת הים. הים בשבילי מסמל חופש, הרפתקאות  ומסעות למדינות מרתקות שביקרתי ואולי עוד אשוב ואבקר.
 
העשרה
פצצת ביקוע גרעיני (הידועה בשם "פצצת אטום", על-אף שזהו שם מטעה מבחינה מדעית) היא סוג של נשק גרעיני, כלומר נשק המנצל את האנרגיה הרבה שאגורה בגרעין האטום ומשתחררת בתהליך של ביקוע גרעיני – פירוק גרעין כבד לגרעינים קלים יותר. השימוש בנשק גרעיני היווה נקודת מפנה בהיסטוריה של המלחמות ושל היחסים הבינלאומיים בכלל.(וייקפדיה)
 
תשע"ו   2016

מילון

הירושימה
העיר שהוצצה בפצצת אטום

ציטוטים

”הים פתח בפני עולמות נפלאים“

הקשר הרב דורי