מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המלחמה של סבא

מדליות ואותות הגבורה
תמונות של סבא וסבתא אחרי המלחמה
אותות ומדליות הגבורה של סבא זליק

שמי דניאל קרפשוב. אני תלמיד בכיתה ו'. אני עולה חדש במדינת ישראל, ואני רוצה לספר את הסיפור של סבא שלי, סבא זליק, שהיה גיבור מלחמה.

סבא שלי היה חייל, ונלחם בגבורה במלחמת העולם השנייה. הוא היה אדם אמיץ וחזק, ואני לא הכרתי אותו לצערי. אני שומע עליו סיפורים כל הזמן, על הגבר הנפלא שהוא היה, ואיך נשים העריצו אותו ותמיד רצו להיות לידו. מספרים שהוא היה איש חסון, חזק, ורציני. סבא היה הגאווה של המשפחה שלנו.

אמא שלי מספרת שכאשר היא הייתה ילדה, היא זוכרת עד כמה הוא אהב אותה, ואיזה אבא מדהים הוא היה. מכיוון שסבא שלי היה אמיץ ויש עליו הרבה סיפורים, אני רוצה להיות כמוהו, גיבור וחזק. אדם שלא מפחד ממלחמות, ולא מפחד מדבר.

במהלך מלחמת העולם השנייה הוא לחם בגבורה וזכה בהמון מדליות, אותות גבורה ולחימה. אנחנו שומרים את זה אצלנו עד היום. אמא שלי תמיד מספרת על זה בגאווה. שאבא שלה היה גיבור וחזק. גם סבתא שלי הייתה גיבורה ואמיצה. הגורל חיבר ביניהם וכנראה שלא סתם הם התחתנו. אני גאה בסבא שלי ואני גאה ושמח לספר את הסיפור שלו.

                                                 אותות ומדליות הגבורה של סבא זליק

תמונה 1

הזווית האישית

דניאל: מאוד נהנתי לשמוע את הסיפור על סבא שלי. אני כל כך גאה בו ומקווה להיות גיבור כמוהו.

אני רוצה לאמר תודה רבה, למורה שלי שעזרה לי לספר את הסיפור ולכתוב אותו.

מילון

אות גבורה
מדליה שמקבלים בצבא הרוסי על השרות הצבאי בזמן במלחמה, על מעשי גבורה ועל רוח הלחימה בקרב.

ציטוטים

”מכיוון שסבא שלי היה אמיץ ויש עליו הרבה סיפורים, אני רוצה להיות כמוהו, גיבור וחזק. אדם שלא מפחד ממלחמות, ולא מפחד מדבר.“

”גיבורים יש רק בסרטים. אנחנו צריכים להגן“

הקשר הרב דורי