מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שיר המכולת

אני וביתי אלה בתמונה אחרי גלידה בחדרה.
אני ואבי אברהם שהייתי קטן.
התחברותי אל השיר

בחרתי בשיר של להקת כוורת "שיר המכולת"

נחשפתי ללהקת כוורת בתור ילד בבית הורי.

בפינת הסלון היה פטיפון ותקליטים עם מבחר די מצומצם. אחד התקליטים היה של להקת כוורת והתחברתי אליו באופן מיוחד בגלל ההומור והמערכונים בין השירים. בולט במיוחד היה שיר המכולת שההקדמה אליו הייתה מערכון מצחיק בסגנון הומור, נונסנס (שטויות). השיר והמערכון מספרים על חווית הקנייה של ילד במכולת השכונתית וההתאהבות שלו בילדה שהייתה קונה שם, אולם מעולם לא הצליח להיות חבר שלה.

השיר עצמו מחובר בצורה ישירה למערכון, אבל לא נכתב על אירוע מסוים שקרה. עם הזמן התחלתי להקשיב ליתר האלבום והשירים האחרים ולאט לאט התחלתי להתחבר גם אליהם.

כשגדלתי קצת קיבלתי רדיו טייפ מתנה והתחלתי להקליט שירים מהרדיו, אחד מהדברים שהקלטתי היה הופעת האיחוד השנייה של כוורת. בסופו של דבר שמעתי את ההופעה כל כך הרבה, שאמי הציעה לי ללכת איתה להופעה שלהם. ההופעה הייתה מצחיקה ומרגשת אולם בגלל שישבנו מאוד גבוה באמפי קיסריה מאוד חששתי שהבחור מאחורינו שמפעיל את הפנס ייפול למטה. (הוא לא נפל)

אני ממשיך לאהוב את כוורת גם היום ולהשמיע אותם לילדי (גם הם אוהבים את כוורת ).

ב2013 הלכנו אני ושרון אשתי להופעת האיחוד האחרונה של כוורת בפראק הירקון עם עוד 60,000 איש. נהנינו מכל רגע.

אלה מאוד נהנית ללכת להופעות עם המשפחה. וכבר הספיקה ללכת איתנו לחנן בן ארי וגם להופעת מחווה לביטלס.

מילות "שיר המכולת" – קישור לשירונט

תמונה 1

קישור לשיר שסבא בחר: "שיר המכולת" – להקת כוורת

 

הזוית האישית

גל: היה כיף לחלוק חוויות ילדות עם אלה, במיוחד בתחום המוסיקה, הרבה מאוד קרה בעשורים האחרונים והשוני בדרך שבה אנחנו חווים מוסיקה היום ואז היא מאוד שונה. עם זאת הייחודיות בתהליך זה וההבנה שמוסיקה יכולה להיות על זמנית. ולהתחבר עם דורות שונים היא מרגשת גם היום.

אלה: היה לי כיף לעבוד עם אבא ולחלוק את הסיפור שלו, אני אוהבת ללכת עם אבא ואמא להופעות וגם את הסגנון של כוורת אני מאחלת לאבא בריאות ושנלך ביחד לעוד הופעות.

הזכרתי את העובדה שהלכתי בשנת 2013 להופעת האיחוד האחרונה של כוורת עם שרון. בהופעה זו ראינו דורות שלמים חולקים את אותו הדשא. לפעמים את אותה השמיכה. סבים וסבתות עם ילדיהם ונכדיהם. חולקים את האהבה למוסיקה וללהקה באמת מופלאה.

מילון

נונסנס
שטויות בעיברית

להקת כוורת
כוורת היא להקת רוק ישראלית שהוקמה בשנת 1973, הכוללת את דני סנדרסון (שכתב והלחין את רוב שיריה), גידי גוב, יצחק קלפטר, אלון אולארצ'יק, מאיר פניגשטיין, אפרים שמיר ויוני רכטר. הלהקה, שהתאפיינה בסגנון רוק מלודי ועשיר בהומור נונסנס בשילוב מערכונים, זכתה להצלחה מסחרית גדולה. הלהקה הוציאה שלושה אלבומי אולפן – "סיפורי פוגי", "פוגי בפיתה" ו"צפוף באוזן" – עד לפירוקה בשנת 1976. לאחר פירוק הלהקה, המשיכו חבריה לקריירות עצמאיות והוציאו אלבומי סולו משלהם, וכן ללהקות ההמשך גזוז ודודה. ויקיפדיה

ציטוטים

”אני ממשיך לאהוב את כוורת גם היום ולהשמיע אותם לילדי “

הקשר הרב דורי