מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הלימודים בבית ספר אליאנס

הקשר הרב דורי - פעילות חנוכה
הקשר הרב דורי - הכנת מסכות בסגנון ונציה
הלימודים בבית ספר אליאנס שבטהרן בירת איראן.

קצת על עצמי

שמי שהנז חזן ונולדתי בשנת 1943 בטהרן בירתה של איראן והעיר הגדולה בה. עליתי ארצה בשנת 1982.

משפחתי

סבא רבא שלי ברח מספרד לקווקז ומשם לאיראן. הוא התחתן ארבע פעמים ונולדו לו תשע בנות וארבעה בנים. הבן הגדול שלו זה סבא שלי וממנו נולדו חמישה בנים. אבי היה הקטן ואני הכי קטנה מהאחים שלי. יש לי שני אחים ואחות אחת. אני נשואה ויש לי בן ובת.

התחתנתי באירן עם בעלי איתן חזן. לארץ עלינו בשנת 1982 לאחר המהפכה באיראן. בני התחתן בישראל ונולדו לו בן ובת. בנו התחתן ונולד לו בן. בתי התחתנה בישראל ונולדו לה שלושה בנים.

בית הספר

בילדותי למדתי בבית הספר אליאנס בטהרן, בית ספר יהודי שצרפתים למדו בו. באיראן למדתי 12 שנים. למדתי גם צרפתית וגם אנגלית וקצת עברית. מורתי הייתה צרפתייה. למדנו מקצועות רגילים והכי אהבתי ללמוד ביולוגיה ומורתי לביולוגיה גם הייתה אהובה עליי מכל המורים. לא אהבתי מתמטיקה. הייתי תלמידה בינונית, אהבתי ללמוד ולמרות שלא הייתה לי בעיה להכין שיעורים, לא אהבתי לעשות אותם. בכיתה למדו בין עשרים לשלושים תלמידים. בהפסקה הייתי משחקת טניס שולחן. היינו מפטפטות ולא רואות את הבנים בחצר. נפגשנו עם חברים אחר הצהריים בחצר ומשחקים שם פינג פונג.

חנוכה

חג חנוכה בשבילי זה התגברות אור על החושך ונס גדול ליהודים שיצאו מהשליטה של היוונים.

תחביב

יש לי תחביב. אני מציירת בצבעי מים ובצבע שמן, אני תופרת בגדים למשפחה וגם לאנשים.

תמונה 1
אני משמאל וחברתי נזי בפעילות של הכנת מסכות בסגנון ונציה במסגרת הקשר הרב דורי

הזוית האישית

נהנינו מהמפגשים המשותפים במסגרת תכנית "הקשר הרב דורי". אהבנו את הסיור המשותף והמעניין בבית התפוצות יחד עם הקבוצה מחורפיש.

מילון

בית ספר אליאנס
בשנת 1898 הוקם בית הספר הראשון של כי"ח (כל ישראל חברים, בצרפתית: Alliance Israélite Universelle - "אליאנס") באיראן בבירה טהראן, מאוחר יותר נפתחו עוד 10 בתי ספר.

ציטוטים

”בהפסקה הייתי משחקת טניס שולחן.“

הקשר הרב דורי