מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא טטינה מספרת על הולדת בנה רמי

קשר רב דורי בביה"ס "אלדד" נתניה
מעורבות חברתית בתיכון "אלדד"
סבתא מספרת על סיפור הלידה של דודי רמי

אני אינסה נקטלוב מכיתה י'8 מבית ספר "אלדד" נתניה. אני קשורה מאוד לסבתא שלי ומתנדבת תמיד לשמור עליה.

סבתא שלי, טטינה נקטלוב, עברה הרבה דברים קשים בחייה. מתוך סיפורים רבים שסיפרה לי בחרתי בסיפור אחד על לידתו של הדוד רמי, מעשה שכך היה:

סבתי התגוררה בברית המועצות והייתה בהריון. באותו הזמן היה חורף מאוד קר ומושלג. כאשר היגיע מועד הלידה והיא הייתה צריכה ללדת, היו לה צירים נוראיים, היא הייתה צריכה להגיע לבית חולים. היא קראה לשכן, כי בעלה (סבא שלי) היה באותו הזמן בעבודה. לשכן לא היה רכב והוא לא ידע מה עליו לעשות ואיך לעזור לה? הוא ראה את סבתא בוכה וסובלת  מהצירים והכאב והתקשר לאמבולנס. האמבולנס הגיע מהר ולקח אותה לבית החולים ללדת.

לאחר הלידה לקחו אותה לחדר היולדות, כדי לראות את בנה, והיא קראה לו רמי. לרמי היה צהבת, והוא היה חולה ונשאר בבית החולים במשך חודש. רמי קיבל חיסון נגד הצהבת, אבל באותם הזמנים הרופאים לא ידעו אם החיסון יעיל, אך הברירה השנייה הייתה מות התינוק, ולכן היה כדאי לנסות. סבתא בכתה הרבה בגלל המחלה. הנורא מכל קרה והודיעו לה שהתינוק מת, זה היה בנה הראשון. כאשר באו לקבור אותו, ממש ליד הקבר התינוק חזר לנשום, והוא הוחזר להמשך טיפול בבית החולים. הרופאים אמרו לסבתא שלי: "את רואה, אנחנו ניסינו עליו זריקה חדשה והוא חי!" סבתא שלי מאוד כעסה, כי רגע קודם כבר רצו לקבור את בנה.

כיום רמי בן 42 והוא בסדר גמור, הוא התחתן יש לו ילדים, הוא דוד טוב שעוזר לכולם. סבתא מספרת, שיש לו ברגליים סימנים כחולים, שנשארו אולי מהמחלה. סבתא מספרת שגידולו היהה קשה והיא סבלה מאוד, מכל האירוע הקשה הזה.

כיום אני מקדישה בכל יום מהזמן שלי ודואגרת ללכת לבקר את סבתא שלי ולעזור לה. היא עברה לפני שנה תאונת דרכים בנתניה, ובנוסף קרתה תאונה לה תאונה נוספת בבית, כשסכין נפלה לה על הרגל. היא עברה יותר מחמישה ניתוחים ויש לה קושי לדרוך על הרגל. בכל יום אני עושה בשבילה קניות ומביאה לה את כל המצרכים. אני יושבת איתה ועוזרת לה בעבודות הבית כמו שטיפת כלים ובבישולים והכנת אוכל. מאחר ואני נמצאת עם סבתא הרבה שעות כל יום, אני מכינה אצלה את שיעורי הבית.

אעשה הכל בשביל שסבתא תמשיך להיות איתנו ושתחייה.

הזוית האישית

אינסה וסבתא טטינה נהנו מאוד מהמפגש ושיתוף חוויות מפעם, ומהשתתפות בתוכנית הקשר הרב דורי במסגרת מעורבות חברתית בבי"ס "אלדד" נתניה, שנת לימודים תשפ"א.

מילון

צהבת ילודים
הגוף מפרק חלבוני ההמוגלובין שיצאו מכלל פעולה לבילירובין. על פי רוב חלבונים כאלה הם חלבונים שיש בהם תקלה נקודתית. אולם, אצל תינוק בן יומו יש צורך להחליף את כל חלבוני ההמוגלובין משום שההמוגלובין של העובר שונה מההמוגלובין של בוגר (סוג ההמוגלובין השונה מאפשר העברה יעילה יותר של חמצן מהאם לעובר). צהבת ילודים נוצרת משום שהכבד של התינוק לא עומד בעומס העבודה של סילוק הבילירובין מהגוף.

ציטוטים

”רופאים לא ידעו אם החיסון יעיל, אך הברירה השנייה הייתה מות התינוק, ולכן היה כדאי לנסות.“

הקשר הרב דורי