מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הכלב של סבא "כושי"

אני וסבא במסעדה ביום כיף עם המשפחה
סבא שלי כשהיה צעיר בן כ-25
סבא מוצא את הכלבלב הקטן

בוקר אחד כאשר הייתי בדרכי לבית הספר שהיה בשכונת "נווה צדק" שבתל אביב. הייתי אז בכיתה ג' עם הילקוט הכבד על הגב שלי שתמיד שאלתי את עצמי, מדוע התיק המעצבן הזה, צריך שאני אשרת אותו בזה שאני כל יום חייב לשאת אותו על גבי הקטן?

כאשר כבר כמעט הגעתי לשערי בית הספר, שומע אני קול של גור כלבים קטן שמיילל. הגור שצבעו היה שחור עם כתמים לבנים על פניו, היה בעני יפה ביותר. הסתכלתי מסביב מכדי לדעת של מי הגור, כאשר התברר לי שהוא כלב עזוב, רועד מקור ובטח גם רעב מאוד. החלטתי שהוא די מתאים שיהיה שלי.

כשהגעתי לכיתה החברים שלי היו די מופתעים וגם נרגשים מהגור הקטן והיפה. מאחר והשיעור עמד להתחיל, נשאלה שאלה: "היכן נשמור את הגור הקטן עד לסוף יום הלימודים?". לאחר מספר הצעות, הוחלט שאני אשמור אותו ליד הילקוט במגירה שמתחת לשולחן. כמובן שבהפסקה הוצאתי אותו יחד איתי לחצר, כשמסביבי כל ילד רצה ללטף ולחבק אותו. הייתה עוד בעיה: איך נקרא לכלבלב?

לאחר שהיו מספר הצעות, הוחלט שהכי טבעי שנקרא לו "כושי" בגלל שהוא אכן כלב שחור. יש לציין שלמזלי הכלב היה שקט בזמן שהייתי אתו בכיתה, כך הצלחתי לשמור עליו כל יום הלימודים.

מאז אותו יום, "כושי" לשמחתי התקבל בשמחה גם בביתי וכך זכה הגור לגדול בבית שאוהבים אותו ולי מקור של שמחה וכזה שהפך לי כחבר טוב.

סבא שלי כשהיה צעיר בן כ-25

תמונה 1

הזוית האישית

סבא חיים: נהניתי מאוד לכתוב את הסיפור על חוויתי כילד ולצידי נכדתי נטע. שנחשפה לסיפור הזה בפעם הראשונה לסיפור הזה. לולא מפגשי תכנית "הקשר הרב דורי" בהנחיית המורה אורנה, אני לא יודע אם הסיפור הזה היה מגיע אליה. נהניתי מכל רגע והפעילות הזו קרבה בננו יותר.

נטע: נהניתי מאוד בכתיבת הסיפור, למדתי על סבא יותר והיה לי כיף לשבת בשקט לדבר אתו ולצלם אתו את הסרטונים. אני מצטערת על זה בשנה הבאה לא תהיה לנו תכנית זו, אבל מזל שיש עוד כמה מפגשים!

מילון

נווה צדק
שכונה בתל אביב

ציטוטים

”להסתפק במועט“

הקשר הרב דורי