מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הכוויה

סבא ואני
סבא בצעירותו
תאונה בעבודה: קשת חשמלית שנוצרה בטעות

שמי אמיר ברודצקי, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי. נולדתי בשנת 1955 בעיר קישינב ברוסיה. סיפורי עוסק במקרה שאירע לי במהלך עבודתי שהסתיים בכוויות רציניות.

אל המפעל שעבדתי בו הגיע ציוד חדש לבדיקת אבן משחזת, ומשום מה המתקן הזה לא עבד. הייתי צריך לבדוק למה הוא לא עובד ולהפעילו. ביקשתי מעובד שלי להביא מהמשרד תחמה חשמלית. בזמן שנשארתי לבד, רציתי לבדוק אם יש מתח חשמלי בחיבור של הכבל שמזין חשמל למתקן. היה ברשותי מכשיר מאולתר לבדיקת מתח חשמלי. בקצה אחד של המכשיר היה מהדק קרוקדיל. עם המהדק הזה במהלך הבדיקה נגעתי בשתי פאזות בו זמנית. זה גרם לקצר חשמלי, והוא הפך לקשת חשמלית.

לקשת חשמלית יש טמפרטורה אדירה, והקשת הפסיקה לפעול אחרי שההגנות החשמליות ניתקו את המתח החשמלי בכבל הכניסה. הקשת החשמלית גרמה לי לכוויות בפנים, בחזה ובשתי ידיים. הייתי חודש ימים בבית חולים ואחרי השחרור לקח לי זמן להשתקם, הייתי צריך עוד כמה שבועות לשיקום תפעול הידיים שנפגעו. הידיים נפגעו הכי חזק בגלל שהן היו הכי קרובות לקשת החשמלית.

הזוית האישית

רון: נהניתי להתקשר עם סבי יותר, אני מאחל לעצמי שלא יקרו לי תאונות עבודה.

סבא אמיר: הרגשתי שהנכד ממש מקשיב לי ומעוניין לדעת מה היה בעבר. אני רוצה הכל לנכד שלי, שיהיה לו מעניין בחיים ושיתעסק עם דברים שהוא אוהב.

מילון

קשת חשמלית
קשת חשמלית היא כינוי לפריצה חשמלית שנוצרת כתוצאה מזרם חשמלי העובר דרך אוויר או גזים בטמפרטורה גבוהה כתוצאה מהפרש מתחים. קשת חשמלית היא פריצה ממושכת בניגוד לניצוץ או לברק שהם רגעיים. היא נוצרת כתוצאה מפריצת התווך המבודד בין שני גופים המתרחשת עם עליית המתח ביניהם אל מעבר לערך מסוים. במהלך התרחשות הקשת הופך התווך לפלזמה דרכה זורם הזרם החשמלי. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”תאונה היא תוצאה של שרשרת טעויות ולא רק טעות אחת“

הקשר הרב דורי