מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

היסטוריית החיים של סבא שלי

אני וסבא שלי
סבא שלי ושגריר ישראל במולדובה
בסיפור מסופר על החיים של סבא שלי מהרגע בו נולד עד 2016 תאריך העלייה שלו לארץ.

"השם שלי הוא ולנטין, השם הגיע מאימפרטור רומי בשם ואלינט. שם משפחתי הוא קרצוב, שם המשפחה הוא מקורי.

נולדתי במוסקבה ובגיל צעיר מאוד עברתי למולדובה. תאריך לידתי: 3 ביולי 1947. אני לא חוגג ימי הולדת בישראל.

גדלתי בקישינב כל הילדות. הבית שלי היה גדול, בעל 2 קומות עם חצר גדולה מאוד, שבה היו עצי תפוזים, ענבים ותותים, גינת ירק וגם כלב ותרנוגולות ותרנגולות הודו.

 בילדותי חפרתי בגינה ומצאתי מכונת ירייה גרמנית ולא רחוק גם קסדה! הכל ממלחמת העולם השנייה. לא יכולתי לשמור את זה אז תרמתי זאת למוזיאון בקישינב.

החפץ הכי חשוב: כששלחתי מכתב לביטלס והם ענו לי ושלחו לי תמונות עם החתימות שלהם!"

סבא שיתף אותי בכך שהוא אהב לשחק בטניס, הוא לימד את אבי שלימד אותי ועכשיו אנו משחקים ביחד. סבא אהב שחייה, אתלטיקה והתעמלות. הוא אהב לאכול בשר ופירות בעיקר תות ופטל.

בלימודים הוא היה תלמיד מצטיין ומשקיע. סבא שלי למד בגן שהיה ליד בית קברות גדול.  הוא זוכר שהוא לא אהב את השעה שבה כולם היו צריכים ללכת לישון.

הוא למד בבית ספר גדול בעל 5 קומות, שהיו בו הרבה מעבדות ועל הגג היה טלסקופ, שבלילה סבא שלי וחבריו נהגו לצאת ולהסתכל על הכוכבים. סבא שלי זוכר שהיו לו המון חברים והם הלכו ליער אחרי בית ספר ובלילה חזרו להסתכל בטלסקופ.

סבא שלי שירת בצבא, הוא היה קצין ושימש כחובש קרבי. דרגתו הייתה "מייג'ור" שהיא כמו רב סרן בצה"ל. חוויה אחת שהוא זוכר טוב זה שהוא הציל בן אדם ממוות, בזה שחייל אחד התפוצץ עליו רימון והוא הגיע לבית החולים במסוק חצי מת, וסבא שלי הצליח לנתח אותו ולהציל אותו ממוות.

בנוסף לכך, בתחום הקריירה, סבא שלי עבד בתור רופא נשים ואחרי זה עסק ב"מיקרו כירורגיה" שזו עבודה תחת מיקרוסקופ. לסבא שלי יש תואר דוקטורט והוא כתב ספרים וכמה מאמרים לעיתונים מקצועיים. היתה לו מרפאה מאוד גדולה ומפורסמת משל עצמו.

סבא שלי עלה לארץ בשנת 2016, הוא חשש שלא יצליח להתפתח בישראל כרופא ולכן רק כשיצא לפנסיה, עלה לישראל עם סבתא שלי.

סבא שלי אוהב את כל המשפחה שלו: הילדים, הנכדים, ההורים, הדודים והאחים. בשבילו הם הדבר הכי יקר שיש לו.

 

הזוית האישית

סבא שלי אומר שהיה לו מאוד מעניין, היה לו כיף להיזכר בכל שנות חייו עליהן כתבנו. סבא שלי מרגיש בדיוק כמוני שהקשר ביננו התחזק והשתפר הוא אומר שעכשיו אנחנו הרבה יותר פתוחים אחד לשני. סבא שלי אהב להיזכר בחייו ולבלות איתי זמן. סבא שלי יזכור את העבודה על המחשב במיוחד בגלל שלימדתי אותו הרבה דברים חדשים והראתי לו איך הטכנולוגיה התפתחה.

אני מסכם את התוכניות בתור תוכנית מאוד מעניינת כייפית וחוויתית למדתי המון דברים חדשים על סבא שלי. המפגשים גרמו לקשר שלנו להיות הרבה יותר חזק ממקודם התחלנו לדעת הרבה יותר דברים אחד על השני ולחלוק יותר פרטים. אהבתי במפגשים את זה שאני וסבא נהנינו מאוד מלהיות אחד עם השני. לא הייתי משנה כלום בתוכנית בגלל שמאוד אהבתי אותה.

מילון

לא
לא

ציטוטים

”סבא חשש שלא יצליח להתפתח בישראל כרופא ולכן רק כשיצא לפנסיה עלה לארץ.“

הקשר הרב דורי