מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הים עבורי

בגיל 16 עם כובע של חיל הים
תעודת ההסמכה כאחראי המנועים
בצלאל בן דרור על אהבת הים

שמי בצלאל בן-דרור, נולדתי בהונגריה, סיפורי עוסק בחיל הים.

עוד כשהייתי צעיר אהבתי מאוד את הים, ובגיל 10, כאשר עליתי לישראל מהונגריה, הפלגנו באונייה "תיאודור הרצל". זו הייתה חוויה מיוחדת מאוד עבורי.

עוד כשהייתי צעיר אהבתי מאוד את הים. בגיל 14 התחלתי ללמוד בבית הספר 'מבואות ים' מכמורת  – בית הספר ללימוד המקצועות הימיים, למדתי במגמת 'מכונה' – שהיא המגמה האחראית על המנוע של האונייה. כבר בגיל 16 יצאתי להפלגה הראשונה שלי בתור מתלמד.

בהפלגה זו, האונייה  הפליגה ליוון והביאה תבואה למדינת ישראל. לאחר חצי שנה של הפלגות שבהן השתתפתי כמתלמד, כבר הפלגתי בתור עובד בחדר המנועים של האונייה.

בגיל 18 התגייסתי לחיל הים ושם ביצעתי משימות רבות בים. אחרי השירות הצבאי שלי בחיל הים השלמתי את לימודיי והייתי קצין מכונה ראשי, עבדתי במשך שנים בחברת צים בתור קצין מכונה ראשי וביקרתי במספר רב של מדינות כגון: ארצות הברית, הולנד, גרמניה, דנמרק, אנגליה, איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון.

לאחר מספר שנים וכאשר נולדה בתי הבכורה פרשתי מעבודתי בים כאשר הייתי בן 27.

הזוית האישית

נעמה וסבא: שנינו מאוד נהנינו לקחת חלק בתכנית הזאת. נעמה מאוד נהנתה לגלות עליי דברים חדשים על עברי ואני קיבלתי מידע על הטכנולוגיה של היום ועזרתי לה לעזור לכתוב את הסיפור וגיליתי מה לעשות על מחשב.

מילון

כגון
כגון זה למשל, כמו, דוגמה

מְבוֹאוֹת יָם
מְבוֹאוֹת יָם הוא כפר נוער, הממוקם בקרבת היישוב מכמורת שבין חדרה לנתניה במישור החוף. בכפר הנוער נלמדים מקצועות רבים על פי מגמות ובין היתר, חקלאות ימית, חובלים, מערכות ימיות (מדעים הים וימאות), מכטרוניקה וחשמל ומקצועות ימיים אחרים, וזאת בנוסף למקצועות הומניים ולמגמות טכנולוגיות ואומנותיות. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”עוד כשהייתי צעיר אהבתי את הים“

הקשר הרב דורי