מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הילד שהפך למהנדס בקמ"ג

סבא ורוני בביה"ס ניצני השרון
סבא שמי וסבתא תמי עם רוני
סיפורי סבא שמי
סבא שמי לוינסון מספר:
נולדתי בתל-אביב בבית חולים אסותא בתאריך 1.11.1947 ביום שבת (גם עופר בני, אבא של רוני, נולד בשבת). אני בן יחיד. מגיל קטן אהבתי ליצור דברים ואמא (רגינה) הייתה אומרת: "אני בונה, אני הורס, אני שמי המהנדס". אהבתי להתבונן בעבודתם של בעלי מקצוע ומכך מה לעשות כמוהם. לא אחת קיבלתי מכות כי שכחתי לחזור הביתה בזמן. הייתי שקוע בהתבוננות בבעלי המקצוע.
לאבא שלי (בנימין) הייתה חנות בגדים של חברת "אתא". אמא שלי (רגינה) עזרה לו בחנות. הם עבדו בחנות מהבוקר ועד הערב. אני הייתי בן יחיד והייתי לבד בבית כל הזמן. היות ואהבתי ליצור דברים (להתעסק עם הידיים) יותר מאשר ללמוד, כשהתבגרתי שלחו אותי לפנימייה כדי ששם ישגיחו עלי כדי שאלמד. הייתי בא הביתה מהפנימייה פעם בכמה שבועות. זה היה קשה ועצוב. שירתתי בצבא במקום סודי. כשהגעתי הביתה בסופי שבוע הייתי יוצא למסיבות של החבר'ה ושם הכרתי את תמי אשתי. את סבתא תמי הכרתי כשהייתה בת 16 ואני הייתי בן 18. היא הייתה החברה הראשונה שלי ואני הייתי החבר הראשון שלה. בחבר'ה היו חברים עשירים יותר מאיתנו שהיו להם מכוניות מההורים. לנו לא היה. היינו חרוצים ועבדנו יחד בגינות, חסכנו כסף וקנינו טוסטוס (אופנוע קטן).כשהייתי בא מהצבא אהבתי לבוא לבית של תמי ואמא שלה (סבתא לאה) אהבה לפנק אותי. הבית שלה היה ישן ועם סדקים ובעיות ואני תמיד הייתי מתקן ומשפץ לה דברים בבית.
כשהשתחררתי מהצבא החלטנו להתחתן. היינו צעירים והתחתנו ב-4/11/1969 (3 ימים אחרי תאריך יום הולדתי. ב-4/11, בשנת 1995, נרצח גם ראש הממשלה יצחק רבין) בתל-אביב ב"בית ציוני אמריקה". גרנו בבאר שבע בחדר שכור אצל אישה זקנה. אחרי זה קנינו דירה קטנה (3 חדרים 68 מ"ר) ועברנו לגור בערד הרחוקה. אני עבדתי בקמ"ג (הקריה למחקר גרעיני הכור בדימונה) וסבתא תמי עבדה בבאר-שבע בתעשייה אווירית.
ליחצו כאן לצפייה במצגת של שמואל

מילון

קמ"ג
הקריה למחקר גרעיני - נגב (בראשי תיבות: קמ"ג)

ציטוטים

”היינו חרוצים ועבדנו יחד בגינות, חסכנו כסף וקנינו טוסטוס (אופנוע קטן)“

הקשר הרב דורי