מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הילדות של סבתא מירי

אני ובת דודתי נורית בחגיגת בת המצווה שלי
אני ובעלי היום
סיפור הילדות של סבתא מירי

מקורות שמי

שמי הוא מירי גלסנר, המקור של השם מרים על שם סבתא שלי. השם שלי הפך ממרים למירי כבר בנעוריי. שם המשפחה שלי לפני הנישואין היה קלרספלד. כל מי שהיה ברומניה בשם קלרספלד היה מאותה משפחה לדוגמא: סרז' קלרספלד שהיה צייד נאצים הידוע בתיעוד השואה במטרה לבסס את התיעוד ולאפשר העמדה לדין של פושעי מלחמה.

כשהייתי בתיכון ביקשתי מהוריי לשנות את השם הארוך הזה. לקחנו את שלוש האותיות האחרונות של השם (פ.ל.ד) וקיבלנו שם עברי יפה – פלד וכך נהייתי מירי פלד.

ילדותי

נולדתי בתל אביב בערב שמחת תורה. פעם בתל אביב יפו היה בית חולים ושמו צהלון או דג'אני, היום המקום משמש כבית אבות.

גדלתי על סיפורי המחתרת, האצל ,שמלפני מלחמת השחרור וסיפוריו של אבי על השתתפותו במלחמת השחרור להקמת מדינת ישראל.

אני זוכרת את מלחמת ששת הימים, הייתי בסוף כיתה ח', עזרתי להוריי למלא שקים בחול, כתבתי אז יומן מלחמה, בסוף כל יום סיכמתי את אותו היום והדבקתי תמונות מהעיתון.

זיכרונות ילדות שלי

  • בהיותי ילדה אהבתי מאוד לקרוא ספרים. שחקתי עם חברות בגומי קלאס וכדומה. מאוד אהבתי לאסוף בולים (הבול הזכור לי ביותר היה של מלכת אנגליה).
  • חברות שהיו לי – הייתה לי חברה מאוד טובה וקרובה, בילינו הרבה שנים ביחד ונהגנו גם לישון אחת אצל השנייה שמה רותי כיום הקשר בינינו קלוש.
  • הטכנולוגיה בילדותי – הורי רכשו טלוויזיה כאשר הייתה בת 14, בשנת 1967 לקראת המצעד הצבאי הגדול. מבחר התוכניות היה קטן במיוחד בתחילה היו בעיקר חדשות.
  • דמות שהערצתי – הערצתי מאוד את מנחם בגין שהיה מדינאי חשוב מאוד והיה ידיד של אבא שלי. לשמחתי נפגשתי איתו והתכתבתי איתו אפילו על שיעורי הבית בהיסטוריה.
  • הבת מצווה שלי – את חגיגת בת המצווה חגגו לי פעמיים בבית, פעם אחת לחברים וחברות ופעם שנייה לבני המשפחה המורחבת. בשתי החגיגות לבשתי חליפה בצבע תכלת ונעלתי נעלי לק לבנות.
  • זיכרון שנחרט בי הוא קערה ענקית ובה סלט פירות מגוון שכלל סוגי פירות רבים שאבא שלי הכין.

הזוית האישית

שחר בן עמי: נהנתי מאוד לכתוב ולשמוע את הסיפור על הילדות של סבתא מירי.

מילון

מנחם בגין
מנחם בגין 16 באוגוסט 1913, י"ג באב תרע"ג, ברסט ליטובסק – 9 במרץ 1992, ד' באדר ב' תשנ"ב, תל אביב) היה ראש ממשלת ישראל השישי, יו"ר תנועת החרות והליכוד, שר בממשלות ישראל, מפקד האצ"ל בתקופת המאבק במנדט הבריטי, חותם הסכם השלום בין ישראל למצרים וחתן פרס נובל לשלום לשנת 1978 ומי שהחיל את החוק הישראלי על רמת הגולן והורה להשמיד את הכור הגרעיני העיראקי ב-1981. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בהיותי ילדה אהבתי מאוד לקרוא ספרים“

הקשר הרב דורי