מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הילדות של סבא ב"אחוזה"

אני וסבי חיים בביתו
סבי חיים ואביו אדגר זאב עם הסוס שלהם
חוויות ילדות של סבא בגן רווה

שמו של סבי הוא חיים ריינהיימר על שם סבו. (הוגו חיים כהן) סבי נולד ב 3.5.1946 בישראל, שבזמנו נקראה פלשתין.

סבי הינו בן יחיד. הוא והוריו גרו בשדה וורבורג, לאחר מספר חודשים עברו לפרדס גן חיים. בסוף כיתה א' עבר למושב קדימה ולאחר 3 שנים עברו הוא והוריו לגן רווה שליד מושב בית חנן.

בגן רווה סבי והוריו גרו ב"אחוזה".

ה"אחוזה" – הינה מבנה אשר ניבנה ע"י יזמים יהודים בשנת 1928, היו שם בתי מגורים ששימשו את הפועלים והשומרים על השטחים החקלאיים.

האחוזה הייתה לחלק ממערך ההגנה באזור, בתקופת המאורעות והמרד הערבי 1939-1936.

אבא של סבי היה אחד מהשומרים על השטחים החקלאיים באזור.

סבי והוריו גרו בקומה השנייה, היו להם 2 חדרים, מטבח, שירותים, 3 מרפסות גדולות שמשם היה נוף לפרדסים, וסבי היה אוהב לשבת ולהסתכל על הנוף ולראות מתי אביו יחזור הביתה.

בזמן שסבא רבא שלי היה שומר על הפרדסים והשדות, סבי היה ממציא כל מיני משחקים ומשחק עם החיות בשטח. היו להם כ-6 כלבי זאב לשמירה, שאותם אהב, שיחק, ודאג להם כל הזמן. נחש גדול בחדר, שלא הפריע להם ורק עזר לתפוס עכברים, כי הוא היה בקומת קרקע שהם לא גרו בה.

בהגיעו לבר המצווה סבי חגג עלייה לתורה בבית הכנסת שהיה בישוב, ולאחר מכן חזרו לאחוזה לארוחה משפחתית, זהו אירוע אשר הוא זוכר ששימח אותו באותה התקופה מאוד.

"האחוזה" כיום הינה מקום היסטורי אשר שופץ ונישמר כפי שהיה ומשמש כגן אירועים יוקרתי מאוד.

תמונה 1

ב-1960 סבי והוריו עברו לראשון לציון שם הוא למד בבית ספר תיכון עד הגיוס לצה"ל. ב-1964 סבי התגייס לצה"ל לנח"ל.

בזמן שירותו הצבאי הוא הגיע לקיבוץ אורים, שם הוא גר עד היום עם סבתי דוריס. יש להם 5 ילדים ו-7 נכדים אשר מתגוררים ברחבי הארץ מצפון ועד דרום.

הזוית האישית

סבא חיים: שמחתי מאוד לשתף את נכדי רז בחוויות הילדות שלי, אהבתי להיזכר בסיפורים שונים ובמקומות בהם גדלתי. רז הביע התעניינות בסיפורים שלי.

רז: היה לי כיף ומעניין לשמוע את סבי מספר על ילדותו כי זה ממש שונה מעכשיו איך שהוא גדל בשנים הראשונות של מדינת ישראל. אני מאחל לסבי הרבה שנים של אושר ושמחה בחיים ושימשיך להיות סבא כזה טוב.

מילון

ה"אחוזה" בגן רווה
מבנה אשר נבנה ע"י יזמים יהודים בשנת 1928, היו שם בתי מגורים ששימשו את הפועלים והשומרים על השטחים החקלאיים. האחוזה הייתה לחלק ממערך ההגנה באזור בתקופת המאורעות והמרד הערבי 1939-1936.

ציטוטים

”"העולם מתקדם אבל יש דברים שנשארים לעולם"“

הקשר הרב דורי