מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הילדות, הנעורים והשירות הצבאי של רותי כספי

אני וסבתי בביתה בזמן חגיגת בת המצווה שלי
סבתי כשהייתה בת חמישה חודשים
מהילדות ועד לשירות הצבאי

רותי כספי נולדה ברמת השרון להוריה, הניה ברונשטיין ודב ברונשטיין. יש לה אח אחד ושמו אריה ברונשטיין. בילדותיה גרה בבית פרטי ברחוב ויצמן שהיום שטחו משמש כבניין מגורים. היא מספרת שפעם השכונה הייתה מאוד צנועה וכולם שם הכירו אחד את השני. היא אהבה לשחק בגולות לקפוץ בחבל ובעיקר לבלות עם חברים. היא למדה בבית ספר אוסישקין ושם הכירה את חברתה הכי טובה ציפי שעד היום הן חברות טובות מאוד.

שירות צבאי

בתקופה של רותי כספי היה חוק שירות צבאי ולכן שירתה בצבא, היא שירתה בישראל בתור מקפלת מצנחים. היא שירתה בין השנים 1967 – 1965 ושם גם הכירה את בעלה וחברות ששמרה איתן על קשר עד היום. היא מספרת שהשירות הצבאי תרם לה רבות בכך שלמדה להיות סובלנית, להשקיע, רצון להצליח, להיות תחרותית והכירה בנות חדשות. היו לה המון חוויות בזמן שירותה הצבאי לדוגמא, סבתא מספרת: ״בשנת 1966 קיבלתי הודעה שעליי להגיע למחלקת ציוד וביטחון (מחלקה שבה היו מצנחים מוכנים) בשביל לחלק מצנחים לצונחים, ולשמחתי הגיע לשם תת אלוף רפאל איתן (קצין בכיר בצנחנים) שמאוד אהבתי. והוא חיכה שם כמו שאר הצונחים והתרגשתי מאוד להביא לו מצנחים.״

סבתא בעת שירותה הצבאי

תמונה 1

סרטוני תיעוד של סבתא רות כספי

 

הזוית האישית

נועה הנכדה המתעדת: לי ולסבתי היה מאוד כיף לעבוד על התיעוד ולמדתי עליה המון דברים שלא ידעתי עליה. אני מרגישה יותר מקורבת אליה עכשיו ושמחה מאוד שבחרתי אותה לעשות את התכנית. הכנת הסיפור הייתה מאוד כיפית לשני הצדדים.

מילון

כגון
כמו, לדוגמה, למשל

מַצְנֵחַ
מַצְנֵחַ הוא מתקן העשוי חופה מחומר דק, חזק וקל, אשר מחוברת לעצם כבד במטרה להאט את נפילתו באטמוספירה. המצנח, באמצעות גרר, ממיר נפילה חופשית שנובעת מכח המשיכה לריחוף איטי ונחיתה רכה, ששומרת על שלמותו של העצם המונחת. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לשמחתי הגיע תא"ל רפאל איתן שמאוד אהבתי. הוא חיכה כמו שאר הצונחים והתרגשתי מאוד להביא לו מצנחים“

הקשר הרב דורי