מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הילדות בקיבוץ

אסף ורן בפעילות הקשר הרב דורי המשותפת
סבא בשורה העליונה השמאלי ביותר
חוויות מהילדות של סבא אסף

השם שלי  אסף ברזלי. נולדתי  ב- 19/09/1943. מקום המגורים של הוריי היה בית-השיטה. נולדתי בבית החולים בעפולה. בן שני לאחר אחי הבכור, אבנר. אחרי נולדה אחותי אסתר, בת זקונים.

לפי דברה של אמי, השם ניתן לי בגלל מועד הולדתי שהיה בסוף הקיץ, תקופת אסיף היבול החקלאי. (ואני מקפיד עד היום לחגוג את יום הולדתי לפי התאריך העברי , שהוא י"ט אלול).

שם המשפחה המקורי של אבי היה אייזינשטט. אבא שלי היה פטריוט, ולאור המודה לעברת את שמות המשפחה, הוא שינה את שמו לברזלי, למרות שאחיו הבכור, שהקדים לעלות ארצה ופטריוט בפני עצמו, שמר על השם  המקורי של המשפחה. (אני חושב שאבא שלי עשה טעות כאשר עיברת את שם המשפחה.)

ניראה שהחלפת השם איבדה  א. את מקורה, שם המשפחה עם כל המשמעות ההיסטורית של מקור המשפחה, שהיה בעיר איזינשטט. ב. הזהות נקבעת בין השאר על פי השם של האדם. וגם יוצרת את האדם.

הוריי: אימא, נולדה בעיירה שהייתה באוקראינה. מיד אחרי לידת אימא שלה – סבתי, היא נרצחה. ואימי אומצה ע"י דודים שלה, שמיד עלו לארץ ישראל.

אבא, גדל במשפחה ציונית ובגיל 15 עלה ארצה. עם בואו, נכנס לבית ספר מקווה ישראל. במימון של משפחת קרול.

תמונה 1

 

סיפור הכדורגל שלי

כפי שספרתי, בילדותי, אהבתי מאד ספורט בעיקר משחקים, כדור סל, כדור רגל ויחסית הייתי טוב במשחקים הללו בסביבתי.

בתקופה שבה חייתי, לא היו מגרשי ספורט מסודרים! כלל ולזכות לשחק במגרשים הגרועים שהיו היה "חלום קבוע שלי" כי גם הם היו תפוסים ולא היה ניתן לשחק בהם. גם כדורים לא היו, לא היו נעלי ספורט לאף אחד. נעל ספורט היה מוצר יוקרתי !

רק בגיל מבוגר יותר הצלחתי לשחק בליגה בקבוצת הכדורגל של איילת השחר. אבל מעולם לא שבעתי ממשחקים. תמיד ליוו אותי מחשבות לשיפור הביצועים שלי במשחקים !

בהתחשב בנקודת הפתיחה שלי בילדות, מיציתי את היכולות שלי כדי לאפשר לילדי לצאת לדרך החיים עם נקודות פתיחה טובות  יחסית.

 

הזוית האישית

סבא אסף: החוויה שחוויתי במפגש הרב דורי, הזדמנות לקשר אינטימי שלא חוויתי עם רן לפני כן ומחויבות למפגשים שלנו. מקווה להעמיק את הקשר שנוצר בינינו לעתיד !

רן: החוויה שחוויתי הייתה מיוחדת, כיוון שמעולם לא זכיתי להיפגש עם סבי לבד ונהניתי להכיר אותו יותר וללמוד ממנו. אני שמח שניתנה לי הזדמנות זו וארצה להמשיך להיפגש איתו באופן תדיר, ללא קשר לתוכנית.

מילון

פטריוט
אוהב את מולדתו ונאמן לה

ציטוטים

”לזכות לשחק במגרשים הגרועים שהיו היה "חלום קבוע שלי".“

הקשר הרב דורי