מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הטיפוס על הקילימנג'רו – סבא מגשים חלום

הטיפוס על הקילימנג'רו
בתמונה ניתן לראות את סבי איציק גונן
הטיפוס על הקילימנג'רו

לסבא שלי היה חלום לטפס על הקילימנג'רו – ההר הכי גבוה באפריקה והוא תמיד ידע שזה אחד מיעדיו לחיים.

הוא הצליח לשכנע את אמא שלי ואת שני אחיה לבוא איתו. לאחר שבועות רבים של התרגשות,התארגנות ויארגוניםשונים הם טסו לטנזניה שבאפריקה. לאחר שנחתו בטנזניה, הם הגיעו לעיר ששמה מושי וישנו שם לילה אחד. בבוקר נסעו לנקודת ההתחלה של הטיפוס בהר והתחילו לטפס.

 הטיפוס על הקילימנג'רו 

"קילימנג'רו (סווהילי Kilima Njaro, כלומר "הר נג'ארו") הוא ההר הגבוה ביותר באפריקה, והוא מתנשא לגובה של 5,895 מטרים. ההר הוא הר געש רדום ופסגתו כמו רוב שטחו שוכנים בצפונה של טנזניה. חלק ממורדותיו הצפוניים נמצאים בשטחה של קניה. המראה של ההר מיוחד ולא רגיל ביחס לאזור שבו הוא שוכן, כהר בגובה רב המכוסה שלג הנראה מבעד לסוואנה האפריקאית המישורית והיבשה. פסגתו של ההר מכוסה במעטה שלג תמידי, כניגוד לסביבה ולאקלים האפריקאי החם והצחיח שבו הוא שוכן ובהתחשב בעובדה שההר נמצא במרחק 350 קילומטרים בלבד מקו המשווה".

הקילימנג'רו (ויקיפדיה)

תמונה 1

הטיפוס היה קשה בגלל הקושי הפיזי, והגובה הרב – החמצן הלך והתמעט ככל שעלו. במהלך הטיפוס ירד גשם ובלילה שעלו לפסגה התחילה סופת שלג. בכל זאת הם הצליחו להגיע לפסגה ולרדת למטה. הטיפוס ארך שבעה ימים. בכל לילה ישנו בשני אוהלים בסך הכל, כל לילה במקום יותר גבוה.

סבא סיפר שמי שראה אותם התרשם מכך שהם באו לטפס בתור משפחה. לאחר שסיימו את אתגר הטיפוס והיגיעו ליעד, הם נסעו לספארי ליום אחד וטסו חזרה לישראל. סבא סיפר שהטיול הזה היה משמעותי בשבילו ושהוא איחד אותו עם בניו והידק את הקשר שלהם. החוויה של כולם הייתה מוצלחת.

הזוית האישית

עלמה: במהלך הפרוייקט למדתי על ילדותו של סבא שלי דברים חדשים.

מילון

קילימנג'רו
קילימנג'רו (סווהילי Kilima Njaro, כלומר "הר נג'ארו") הוא ההר הגבוה ביותר באפריקה, והוא מתנשא לגובה של 5,895 מטרים. ההר הוא הר געש רדום ופסגתו כמו רוב שטחו שוכנים בצפונה של טנזניה. חלק ממורדותיו הצפוניים נמצאים בשטחה של קניה. המראה של ההר מיוחד ולא רגיל ביחס לאזור שבו הוא שוכן, כהר בגובה רב המכוסה שלג הנראה מבעד לסוואנה האפריקאית המישורית והיבשה. פסגתו של ההר מכוסה במעטה שלג תמידי, כניגוד לסביבה ולאקלים האפריקאי החם והצחיח.

ציטוטים

”לסבא שלי היה חלום לטפס על הקילימנג'רו - ההר הכי גבוה באפריקה“

הקשר הרב דורי