מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הטיול עם סבא וסבתא לארה"ב

עומר, ניר ,סבתא וסבא רינות
סבא אברהם רינות והנכדים
משפחת רינות מטיילת

הטיול עם סבא וסבתא
בקיץ 2006 נסענו עומר, ניר ,סבתא וסבא יעל ואברהם לטיול בארה"ב. עומר בן 11 שגר במושב חרות ,ניר בן 12 שגר באותו זמן בבודפשט שבהונגריה. ניר היגיע לחופשה בארץ לבקר אותנו. לחופשה אצל סבתא וסבא שגרים בתל מונד.  יחד עם שני נכדנו עומר וניר, טסנו לארצות הברית, לביקור אצל  אודי דוד שלנו שגר בלוס-אנג'לס ארה"ב.  

התכנית הייתה לטייל ולראות כמה שיותר .כשהגענו לטיסה עברנו את החוויה הראשונה בדרכנו יחד באמצע הלילה עם מזוודות והמון ציפיות וטיסה ארוכה ארוכה עד לוס-אנג'לס ולא הצלחנו לישון בכלל. הפגישה הראשונה הייתה עם אודי שמיד הציע לנו את החוויה הראשונה סיור ב -univrersal studiosunivrersal studios עיר הסרטים שהסיור בה מתחיל ברכבת שעוברת באולפנים {סגורים ופתוחים} ומראה את הפעלולים שחשבנו תמיד שהם אמיתיים ואת האפשרויות להסריט מלחמות, שרפות, אסונות  טבע כמו: רעידות אדמה שיטפונות ועוד…סיור בלוס אנג'לס אפשר ברכב ואפשר ברגל.
 
הטיול לסן דייגוסן דייגו נמצאת דרומית ללוס אנג'לס וקרובה לגבול עם מקסיקו. עולם המים הוא האתר המפורסם ביותר כאן ובילינו בו יום שלם עם הדולפינים, כרישים, אריות הים, לוויתן ושעשועי מים רבים. הספורט האמריקאי האהוב באחד הערבים אודי לקח אותנו למשחק כדור בסיס "בייסבול"  באצטדיון ענק בלוס אנג'לס. כל הזמן הקהל עסוק בצעקות, בעצות ובאוכל (בעיקר נקניקיות). מוכרים מזכרות שונות וזו חוויה נהדרת. מורו ביי morro bayבדרך צפונה לסן פרנסיסקו על כביש מספר 1 יש מפרץ  שבו יש סלע ענק. בדי להגיע אליו שטים בסירה צהובה עם תחתית שקופה כדי לראות את הדגים השונים ואת הציפורים והבונים.
 
בימים שלא יצאנו מהעיר הלכנו לבקר את הסוסים של אודי שיחקנו עם הכלבים יצאנו לקניות ובילינו עם אודי בברכה שלו שיחקנו גולף ובקיצור היה כיף!
 
שמחים ומרוצים ומחכים לפעם הבאה תודה לסבתא, סבא ואודי
 
העשרה
לוס אנג'לס : "לוס אנג'לס (באנגלית: Los Angeles, תרגום מילולי מספרדית: המלאכים, להאזנה (מידע · עזרה)) היא העיר הגדולה ביותר במערב ארצות הברית לפי מספר תושביה, והשנייה בגודלה בארצות הברית כולה, לאחר העיר ניו יורק. העיר ממוקמת על חופה המערבי של ארצות הברית, במחוז לוס אנג'לס, שבדרום מדינת קליפורניה. נכון לשנת 2010 בעיר מתגוררים כ-3.8 מיליון איש, ובשטחה המטרופוליני מתגוררים כ-17.8 מיליון איש. העיר ידועה בכינויה "עיר המלאכים" (City of Angels)."
תכנית הקשר הרב דורי, 2007
מובילת תכנית אילת שחק

מילון

בייסבול
דור בסיס או בייסבול (באנגלית: baseball) הוא ספורט קבוצתי, שבו כדור קשה וקטן בגודל של אגרוף נזרק ונחבט על ידי שחקן שחובט בכדור בעזרת מחבט מיוחד לכך. הניקוד מושג על ידי ריצה ונגיעה בסימנים על האדמה הנקראים "בסיסים", ומכאן שמו של המשחק. כדור המשחק עצמו נקרא גם הוא בייסבול. כדור בסיס נקרא לעתים "הארדבול" (כדור קשה), כדי להבדיל את המשחק הזה ממשחקים דומים לו, כמו הסופטבול ואחרים. מטרת המשחק היא להביא שחקן אל בסיס הבית מבלי שנפסל במהלך הריצה. המשחק נפוץ בעיקר בארצות הברית, בה הוא נחשב לספורט לאומי. הליגה הבכירה בצפון אמריקה נקראת mlb, והיא מורכבת משתי ליגות: הנשיונל ליג והאמריקן ליג, כל אחת מהן מחולקת לבתים לפי אזור גאוגרפי: מזרח, מרכז ומערב.

לוס אנג'לס
לוס אנג'לס (באנגלית: Los Angeles, תרגום מילולי מספרדית: המלאכים, להאזנה (מידע · עזרה)) היא העיר הגדולה ביותר במערב ארצות הברית לפי מספר תושביה, והשנייה בגודלה בארצות הברית כולה, לאחר העיר ניו יורק. העיר ממוקמת על חופה המערבי של ארצות הברית, במחוז לוס אנג'לס, שבדרום מדינת קליפורניה. נכון לשנת 2010 בעיר מתגוררים כ-3.8 מיליון איש, ובשטחה המטרופוליני מתגוררים כ-17.8 מיליון איש. העיר ידועה בכינויה "עיר המלאכים" (City of Angels), ולעתים קרובות מכונה בקיצור אל. איי. (.L.A).

ציטוטים

”הספורט האמריקאי האהוב הוא משחק כדור בסיס "בייסבול" “

הקשר הרב דורי