מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הטבעת של סבתא זיווה וולדמן

זיווה
זיווה

סבתא זיוה נולדה בשנת 1947 להוריה עליזה ואליהו לבית משפחת אזרזר. לסבתא יש שתי אחיות. המשפחה עלתה מקזבלנקה שבמרוקו בשנת 1948, כשסבתא הייתה תינוקת בת שנה. היא גדלה בעיר עכו, בשכונה יפה ושקטה עם שכנים טובים. היא גרה בדירה מאוד קטנה, דירת חדר וחצי, אבל אומרת שהם הסתדרו טוב.

בילדותה סבתא אהבה לשיר. היא למדה בבית ספר גורדון והייתה מייצגת את בית הספר בתחרויות ריצה. לסבתא יש חברה טובה בשם רחל, הן חברות מגיל שש ועד היום. סבתא הלכה בנעוריה לתנועת הצופים.

בת מצווה של סבתא

סבתא זוכרת את חגיגת הבת מצווה שלה, שנערכה בבית יחד עם חמש החברות הטובות שלה ומשפחה המצומצמת.זו הייתה מסיבה קטנה. הוגש בה אוכל שאימא של סבתא הכינה כולל עוגות שהוכנה על ידה. סבתא זוכרת שכולם הביאו לה מתנות והייתה אווירה שמחה מאוד. עבור סבתא שלי מסיבת הבת מצווה מסמלת בגרות, אחריות ומאותו רגע היא צריכה לקחת החלטות בעצמה.

 גלגולו של חפץ – הטבעת

יש לסבתא טבעת מיוחדת אותה היא קיבלה בגיל שש עשרה מאימא שלה. היא בחרה לספר על טבעת זו, כיוון שהיא קיבלה אותה מאימא שלה בתקופה שהיא הייתה חולה ובטבעת זו מאוחסנות כל החוויות האישיות שהיא עברה באותה תקופה. סבתא אומרת, כשהיא עונדת אותה היא מרגישה ממש טוב. הטבעת הזו מזכירה לה את שנות הנעורים שלה ואת הקשר המיוחד שהיה לה עם אימא שלה, בכל פעם שהיא עונדת אותה היא מאוד מתגעגעת לאימא שלה.

הזוית האישית

.יהלי: התרגשתי לשמוע את ספור הטבעת של סבתא זיווה ולראות עד כמה היא משמעותית עבורה.

מילון

קהילת יהודי קזבלנקה
הקהילה היהודית בקזבלנקה, אשר בשנות הארבעים של המאה העשרים הפכה לגדולה ביותר מבין קהילות יהודי מרוקו והמגרב, השפיעה רבות על פיתוח המסחר בעיר. עד לשנת 1956 היו בה כ-100,000 יהודים שחלקם הגדול התגורר במלאח, הרובע היהודי העתיק. בקהילה היו שינויים תכופים כיאה לכרך הגדול הרצוף שינויי שיפור והתרחבות. בגלל תפקידה כבירה כלכלית ומסחרית, לאחר התבססות השלטון הצרפתי, הפכה העיר יעד להגירה מכל חבלי הארץ. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אל תצא צודק תצא חכם“

הקשר הרב דורי