מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החקירות במשטרה הצבאית

בתמונה סבא ואני בבית הספר שלי.
סבא בגיל 3.
שירותי הצבאי כחוקר במשטרה צבאית

שמי אורי, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי, סיפורי נוגע לשירותי הצאי:

בתקופת שרותי הצבאי הייתי חוקר במשטרה הצבאית. בתפקיד הזה נחשפתי להרבה אירועים הגובלים עם פשעים. היו הרבה פושעים שניסו להסתיר את מעשיהם אך בגלל שאלות מכשילות הצלחתי להגיע לתשובה הנכונה.

העצורים ניסו לברוח במשפט "אני צריך לשירותים". הם הלכו לשירותים ולא חזרו, אני ועוד חוקר נוסף איתרנו את הנחקר המתחמק ומצאנו אותו מאחורי השירותים בתוך צמחייה. עכשיו הוא כבר לא היה יכול לברוח כי הוא היה סגור בתוך חדר מעצר (זה חדר עם חלון גבוה קטן ודלת ברזל סוגרת את התא). בתנאים כאלה היה קל יותר להוציא ממנו את האמת למעשהו. העלינו את כל החקירה על דו"ח והעברנו את זה לבית המשפט, הם נתנו לו את העונש למעשהו בגזר דין.

אני הייתי באגף בחקירות כשנתיים ובתקופה הזאת נחשפתי למספר רב של אירועים, את רובם הצלחתי להביא לבית המשפט. חקירה אחת נערכה בין שעתיים לארבע שעות ולפעמים חקירה נמשכה מספר ימים. המשכתי לעוד פעילות שלי: היה לי רכב זמין כך שיצאתי עם עוד חוקר לכפרים לערביים בצפון, להתארח אצלם ולהתחיל לדבר ולשמוע מהם על הפעילות המתוכננת ועל רעיונות שיש להם בראש על אנשים שמדברים נגד המדינה, ועל כל מיני התנהגויות חריגות שיש אצלם בכפר. עשינו זאת בצורה מאד מיוחדת ושקטה כדי לא לעורר את חשדם שמדובר בחשיפה והלשנה. בצורה כזאת הגעתי לתוצאות מאוד מרשימות, וכמובן מעניינות.

היו עוד פעילויות אך את זה נשאיר לפעם אחרת..

הזוית האישית

סבא אורי השתתף בתכנית הקשר הרב דורי ותועד על ידי נכדתו מעין. התכנית נערכה בבית הספר מרחבים, כפר יהושע, התשע"ט.

מילון

משטרה צבאית
חיל בצה"ל שייעודו לשמש הסמכות המקצועית הראשית בתחומי אכיפת התעבורה והמשמעת, הכליאה, החקירות והבידוק הביטחוני במעברים. החיל כפוף לאגף כוח האדם של צה"ל. החיל מוביל את תחומי אכיפת החוק והסדר בצה"ל ופועל בשיתוף המפקדים ובהתאמה לצורכי הצבא לשם חיזוק חוסנו המוסרי ושמירת איכות חיי המשרתים בו. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”העצורים ניסו לברוח במשפט "אני צריך לשירותים", הם הלכו לשירותים ולא חזרו“

הקשר הרב דורי