מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של סבתא ענת

ירדן וסבתא בתוכנית הקשר הרב דורי
אני וסבתא
עליה וקליטה בישראל

שמי ענת בוכובסקי, נולדתי בפולין בשנת 1954.אני דור שני לשואה, שני ההורים שלי, שהם סבתא רבה של ירדן, סטניה וינוור, שאנחנו קוראים לה באבא, וסבא רבה שלה אלברט, היו ניצולי שואה.

גרתי בפולין, עד גיל 14 ולמדתי בבית הספר עד כיתה ט'. בגיל 15 עליתי לישראל יחד עם המשפחה שלי.

בישראל המשכתי ללמוד בתיכון בקרית חיים ועשיתי שם בגרות, הקליטה בארץ הייתה קשה. לא ידעתי עברית וגם לא אנגלית אבל לא הייתה לי ברירה. רציתי ללמוד באוניברסיטה, וידעתי שבלי בגרות לא אוכל לעשות זאת.

ב1973 פרצה מלחמת יום הכיפורים. אחרי המלחמה התגייסתי לצבא, ושירתתי במשך שנתיים בחיל הים בבסיס חיפה. אחרי הצבא התחתנתי עם סבא שלך אנדרי, והלכתי ללמוד באוניברסיטה העברית בירושלים. שם למדתי  טכנולוגיה ביו-רפואית במשך שלוש שנים. ב- 1979 נולדה בתי נלי, והיא הבת היחידה שלי. ב-1997 סבא שלך אנדרי, נהרג בתאונת עבודה. זאת הייתה תקופה מאוד, מאוד קשה. גם נלי, אמא שלך חוותה את זה כתקופה קשה. אך לא הייתה לנו ברירה והיינו צריכות להיות חזקות. אחרי 3 שנים הכרתי את דדי, בעלי השני, שהוא בעצם סבא שלך ושל ודורי לכל דבר. את אנדרי, בעלי, אבא של נלי , ירדן לא הכירה בכלל ולכן לדדי ירדן קוראת סבא, והוא שמח על כך מאוד מאוד. והיום אנחנו גרים כולם בקריות ומאוד אוהבים אחד את השני. הרבה שנים  עבדתי כתועמלנית רפואית בחברת תרופות. היום אני עובדת עם דדי במשרד שלו לתכנון קונסטרוקציות ויש לי שני נכדים:  ירדן והאח שלה, דורי.

הזוית האישית

ירדן: מאד נהנינו לעבוד ביחד ושמחתי להכיר את הסיפור של סבתא.

מילון

תועמלנית רפואית
במסגרת עבודתו, תועמלן רפואי נפגש עם רופאים ואנשי מקצוע, הוא חושף בפניהם תרופות חדשות ומעניק להם ידע מקיף עליהן. תפקיד התועמלן להעלות את המודעות לתרופה ולחזק את מעמדה בקרב הרופאים הרושמים אותה (ויקיפדיה)

ציטוטים

”זאת הייתה תקופה מאוד, מאוד קשה. גם נלי אמא שלך, חוותה את זה כתקופה קשה. אך לא הייתה לנו ברירה והיינו צריכות להיות חזקות“

הקשר הרב דורי