מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיים של סבתא רוני וסבא רמי ביטרן

סבא כשהיה צעיר
סבתא בילדות
רקע על סבא וסבתא

אני רמי ביטרן, נולדתי בתאריך 23 לאפריל בשנת 1947 אני גר בהוד השרון. נולדתי בתל אביב. לאבא שלי קוראים דוד ולאימא שלי קוראים אהובה. לילדיי קוראים מיקי (אימא שלך, מיה) ונתי (דוד שלך). עבדתי בעבודות שונות במהלך חיי: בשיווק, כמחלק עיתונים, עבדתי בחנות ספרים ועיתונים של אבא שלי, גם הייתי מנהל בחברה גדולה בחוץ לארץ שעסקה ביצור צמיגים.

גדלתי בתל אביב, למדתי בבית הספר היסודי יוסף הגרלי. הכי אהבתי ללמוד היסטוריה. אהבתי לשחק בשחמט וכדורסל ובנוסף לזה לאסוף בולים. המאכל האהוב עליי כשהייתי ילד היה בשר על האש וחמוצים. מה שהכי אהבתי בבר מצווה שלי היה העלייה לתורה. האירוע המשמח בחיי אז היה כשקיבלתי אופניים חדשים.

נערות ונישואים

למדתי בתיכון עירוני א' בתל אביב. החוויה שהייתה לי בגיל ההתבגרות הייתה טיול לאירופה לבד בגיל 16. קיבלתי רישיון לרכב בגיל 18 בצבא. הייתי חייל פשוט ושירתי במשך שנה וחצי. החוויה הזכורה לי ביותר מהשירות הצבאי היא תמיכה בחיילים במלחמת ששת הימים. התחתנתי בשנת 1968 והכרתי את סבתא שלך בגלל שדודה שלי הייתה גם שכנה וגם חברה טובה שלה.

סבתא רונית

שמי רונית, נולדתי בתאריך 10 למאי 1948. היום אני גרה בהוד השרון. נולדתי ברומניה. בגיל שנתיים עליתי לארץ והתגוררתי ברמת גן. לאבא שלי קראו אברהם (מרצ'י) ולאימא שלי לורטה. ילדיי הם מיקי (אימא שלך) ונתי (דוד שלך). עבדתי במשרד שעוסק בתוספי מזון תרופות וויטמיני לבעלי חיים.

גדלתי ברמת גן. למדתי בבית ספר יסודי "הגבעה" ואהבתי מאוד ללמוד מתמטיקה. אהבתי לנגן בפסנתר ולרקוד ולשחק קלאס, אהבתי לאכול שניצל עם פירה. מה שהכי אהבתי בבת המצווה שלי היה שחגגתי בבית ואני הגשתי את התכנית האמנותית, הכל היה בשליטתי. הדבר המשמח בילדותי היה שקיבלתי פסנתר, אירוע שזכור לי עד היום.

התבגרות ונישואים

למדתי בתיכון אוהל שם ברמת גן. החוויה המשמעותית שהייתה לי בגיל ההתבגרות הייתה שירות לאומי בקיבוץ תל קציר בצפון. קיבלתי רישיון רכב בגיל 22. בצבא הייתי בבסיס הדרכה בבה"ד והייתי שם חצי שנה. התחתנתי בשנת 1968. הכרתי את סבא שלך בזכות זה שדודה של סבא הייתה שכנה שלי וגם חברה טובה שלי מבית הספר.

הזוית האישית

מיה: היה לי כיף לכתוב את המצגת ולדעת קצת יותר על סבא וסבתא שלי.

סבא וסבתא: היה מאוד מעניין והיה מאוד נעים ולהעלות זיכרונות

מילון

רמי
חמלה

ציטוטים

”הכרתי את סבתא בזכות דודה שלי, שהייתה גם שכנה וגם חברה טובה שלה“

הקשר הרב דורי