מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיים לפני קום המדינה

מזל ואופיר
מזל כשוטרת בצעירותה
כיצד תרמתי בעבודתי למשטרת ישראל
נולדתי בשנת 1930 בצפת. ההורים של אימי ואבי התגוררו בצפת. בהיותי עדיין ילדה נפטר סבי, אביה של אימי, כמו כן סבתי. התגוררנו בחיפה ואימי טיפלה בסבי, אביו של אבי, וגם באחיו של אבי.
הסביבה בה גדלתי: בבית הייתה משמעת (כיבוד אב ואם). מעולם לא המרתי את פיהם של הוריי. למדתי בבית ספר גאולה שבחיפה משנת 1937-1945, בבית ספר עממי, ולאחר מכן למדתי בבית הספר "בית הפקיד" שבו למדתי פקידות בעיקר.
החברים שלי: חבריי וחברותיי היו מהסביבה שבה גרתי. הוריי מאוד השגיחו על החברים והחברות איתם התרועענו. הם לא אפשרו לנו לצאת בערבים מאוחר, אבא היה מאוד נוקשה בנושא זה.
עבודתי: לאחר שסיימתי את לימודיי בבית ספר לפקידות עבדתי בבית ספר לנהגות כפקידה ולאחר חצי שנה התגייסתי למשטרת ישראל . במשטרה הכרתי את בעלי, שמעון קרונברג, שאף הוא שירת במשטרה. בעלי שירת במשטרת המנדט ולאחר מכן עבר לשירות המשטרה.
בעלי ואני: בעלי עלה ארצה בשנת 1939 מווינה. בשנת 1951 נישאתי לשמעון (זיגי). גרנו תקופה (כחצי שנה) בתחנת משטרת קריית חיים ולאחר מכן עברנו לקריית אליעזר. המשכתי לעבוד במשטרה.
החברים שלנו: עד לפני גיוסי למשטרה היו לי חברות וחברים אך הקשר עם החברים לא היה הדוק במיוחד. החברים שלנו היו בדרך כלל ממקום העבודה וממקום המגורים, וברור שהיה לנו קשר חזק עם אחותי ואחי, רחל ויצחק, שהיו גם אחים וגם חברים.
ילדיי: נולדו לי שני בנים- רמי נולד בשנת 1954, ואהוד נולד בשנת 1957. היחסים בין הוריי לבננו היו טובים, והמשפחה הייתה נפלאה, עזרה לנו בכל דבר ובכל נושא. בשנת 1966 עברנו לגור ברוממה שבחיפה. אהוד למד עד כיתה ו' ברוממה ולאחר מכן עבר לעירוני ה' עד לגיוסו לצבא. בבית ספר עירוני ה' הכיר את צביה ולאחר מכן הם נישאו ונולדו להם שלוש בנות – נועה , נטע וענת. רמי למד ב"אחוזה" ולאחר מכן למד בבית ספר מקצועי עד גיוסו לצבא. הוא נישא לעופרה ונולדו להם שני ילדים- טל וגיא. כיום מתגוררים שני בניי עם משפחותיהם ברמת ישי.
כיום: אני עדיין מתגוררת ברמת ישי. בעלי ז"ל נפטר בשנת 1998. הוא חסר לי מאוד. היחסים ביני לבין ילדיי נפלאים, כמו כן עם הנכדים שלי. את זמני אני מנצלת באופן נפלא: לומדת מחשבים שמאוד אוהבת, מבקרת במועדון הגמלאים, יוצאת הרבה לטיולים בארץ ובחו"ל, נפגשת עם אחותי רחל הרבה, מבלה בחיפה ובסה"כ טוב לי.

מילון

מנדט הבריטי
התקופה שלפני קום המדינה, בה שלטה האימפריה הבריטת בארץ ישראל

ציטוטים

”את זמני אני מנצלת באופן נפלא“

הקשר הרב דורי