מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיים בישראל ומרוקו חנה אלקיים

הקבוצה של חנה
התמונה של חנה ודודתה
החיים במעברה
קורות חיים חנה אלקיים:
החיים במרוקו 
נולדתי  ב-15/4 1946במרוקו בעיר ארפוד. דיברתי במרוקאית וצרפתית. גרתי בבית 3 חדרים.  אכלנו יותר בשר למשל: דגים, קוסקוס ופשטידות. עליתי לארץ ישראל שנת 1962, אני עליתי דרך איטליה ונשארנו באיטליה 10 ימים ומשם המשכנו לארץ ישראל באוניה.
 
החיים בישראל
אחר כך המשכנו לזיכרון יעקב ולאחר שנה וחצי עברנו ללוד למעברת צפון. בשנת 1984עברתי לראשון הייתה חוויה והמשפחה שמחו לעלות לארץ ישראל הייתי בת יחידה. ונהנתי בארץ ישראל בעבודת חקלאות בזיכרון יעקב, וכשגרתי בלוד לא נהנתי כי היה בור, הבור כאשר היו גשמים הבור היה מתמלא מים והמים היו נכנסים למעברה אז היינו צריכים לפנות אותנו למרכזיה פדגוגית. פינו אותנו לשם ואחרי שהכול התייבש חזרנו למעברה
אחר כך הכרתי את בעלי והתחתנתי בגיל 18 במסעדה, וגידלתי ילדים ונהנתי לגדל אותם.
החיים שלי במעברה שבלוד היו נחמדים אבל פחדתי לגור שם בגלל שהיה בית קרקע. אני חושבת שבשנת -1962 היה יותר שלווה שקט מאשר עכשיו ובמרוקו החינוך היה יותר טוב מאשר בישראל, היה ערך גבוה במרוקו.
לאמא שלי קראו רחל ולאבא שלי קוראים שמעון ההורים נולדו במרוקו . ההורים שלי היו דתיים הם נפטרו לפני שש שנים ב-15 לאוגוסט ב-2008 .
היו לי הורים טובים ופינקו אותי מאוד ההורים שלי היו גרושים שאני הייתי בבטן של אימא שלי אמא שלי גידלה אותי לבד אבא שלי ואמא שלי היו בני דודים. אימא שלי הייתה עוסקת בתפירה ואבא שלי היה עוסק בתפירה (חייט). למדתי מההורים שלי כבוד, ערכים טובים ובאתי מבית דתי ובית טוב .
אני מלמדת את הילדים שלי חינוך טוב ואת נכדיי אני מסבירה להם להתנהג כמו שצריך ושהיו מושמעים .מה שאני זוכרת ילדותי שהייתי ילדה מפונקת תמיד הייתי עם המשפחה למדה בבית ספר שפות רבות צרפתית , עברית ,ערבית מוסלמית ,ותלמוד תורה .הייתי אוהבת לשחק בבובות ,עגלות , קלס, חבל ,מחבואים,חמש אבנים.

מילון

מעברה
מחנה עולים, מחנה עולים או יישוב קליטה, היה יישוב זמני, במדינת ישראל בשנות ה-50. את הרעיון להקים מעברות העלה לוי אשכול בעת ששימש כראש המחלקה להתיישבות של הסוכנות

ציטוטים

”נהנתי בארץ ישראל בעבודת החקלאות“

הקשר הרב דורי