מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיים באוזבקיסטן

חנה ונועה בקשר הרב דורי
חנה זקירוב עם בני משפחתה
חנה זקירוב מספרת על החיים באוזבקיסטן

שמי חנה זקירוב, נולדתי בשנת 1943 בעיר קוקן שבאוזבקיסטן. עליתי לארץ בשנת 1990.
 
אני גדלתי במשפחה גדולה. שבעה ילדים חמישה בנים ושתי בנות. אחרי שסיימתי בית ספר, הלכתי ללמוד באוניברסיטה בעיר מרכזית ששמה "טשקנט" .
 
המקצוע שלי הוא מורה- גננת, לכיתות א-ג וגם גננת. אני למדתי וגם עבדתי בגן ילדים במשך 32 שנה. במשך 25 שנים אני הייתי מנהלת. בגן הילדים בו עבדתי היו 360 ילדים, 100 אנשים עובדים: גננות, סייעות, אחות וטבחים.
 
בשנת 1968 התחתנתי עם  בעלי, יוסף זקירוב וילדתי שלוש בנות. בשלב מסוים החלטנו לעלות ארצה ולהצטרף לאבי, דודי וסבי שכבר היו בארץ  ישראל משנת 1910. עלינו לארץ והצטרפנו לבני משפחתנו והמשכנו לחיות את חיינו בארץ. במשך  23 שנים, אני מנהלת מועדון נשים בשכונת התקווה. המועדון נמצא ברחוב אצל 4 , סניף ליכוד.
 
אני מאוד מאוד שמחה שבאתי לגור בארץ ישראל, תודה לאל. בנינו משפחה בישראל. כיום, אני סבתא "עשירה"- יש לי נכדים יפים ומתוקים בארץ ישראל הגדולה.
לבתי אנג'לה, יש 2 ילדים .
לבתי אירה, יש 3 ילדים.
לבתי גנה, יש 4 ילדים. 
 
משוב על תכנית הקשר הרב דורי
עם נועה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרבדורי, בבית ספר עציון. נועה היא בתה הקטנה של אירה ואני שמחה שאני משתתפת יחד איתה בתכנית ואני יכולה לספר על החיים באוזבקיסטן.
 
העשרה
 
"טשקנט": טַשְׁקֵנְט (באוזבקית: Toshkent ; ברוסית: ??????? ; תרגום מילולי "עיר האבן") היא בירתה של אוזבקיסטן. טשקנט נמצאת במזרח המדינה, והיא בירת המחוז הנקרא על שמה. טשקנט נוסדה בתקופת כיבושי אלכסנדר הגדול והייתה בעת העתיקה מרכז מסחרי חשוב, במיוחד לאור מיקומה בדרך המשי. ב
 
תשע"ו

מילון

טַשְׁקֵנְט
טַשְׁקֵנְט (באוזבקית: Toshkent ; ברוסית: ??????? ; תרגום מילולי "עיר האבן") היא בירתה של אוזבקיסטן. טשקנט נמצאת במזרח המדינה, והיא בירת המחוז הנקרא על שמה. טשקנט נוסדה בתקופת כיבושי אלכסנדר הגדול והייתה בעת העתיקה מרכז מסחרי חשוב, במיוחד לאור מיקומה בדרך המשי. ב

ציטוטים

”"החיים יפים באוזבקיסטן" “

הקשר הרב דורי