מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיבור של סבא לאדמה

אני וסבא שלי
סבא שלי בעבר
סבא מייצר יין מענבים

החיבור של סבא לאדמה הוא חזק ושרשי.

סבא היה שמח לראות אותי עוסקת במקצוע שקשור לאדמה. סבא שלי מבקש ממני כל פעם שאני מגיעה לבקר אותו לעזור לו בגינה ולחבר אותי לשורשים.

אנחנו מנסים לגדל זנים שונים של ענבים, זה לא כל כך מצליח בגלל איכות האדמה. סבא שלי מומחה ליינות, כל השנים הוא עסק במכירות, ייעוץ ושיווק של יינות. הוא אחד המומחים בארץ.

סבא שלי מקדש על היין היבש (שטעמו מר) ועל יין אדום כדי לחבר אותנו ליינות.. הוא מסביר לנו שיין אדום בריא מאוד לגוף (בדומה לשמן זית). סבא למשל הסביר על ההבדל בין יין מתוק ליין יבש: כל המונחים – מתוק, חצי יבש, יבש וכדומה, מתייחסים לרמת המתיקות ביין. יין נחשב "יבש", כאשר כל סוכר הענבים מומר לאלכוהול במהלך התסיסה, ואילו יין “מתוק” עדיין כולל בתוכו סוכר.

גם אימא שלי והאחים שלה שותים יין בכל ארוחת שישי. הוא מלמד אותנו על כל סוגי זני הענבים שיש. סבא אומר שצריך יין, האדמה והגפן מחברים אותנו למשפחה מלוכדת, הוא מתמיד שנים בנושא מכיוון שזה מקצוע מעניין, שכולל גם הנאה וגם חיבור לקרקע.

סבא ואני

תמונה 1

הזוית האישית

סהר: למדתי הרבה מסבא שלי, אני שמחה שהשתתפנו בתכנית.

מילון

יין יבש
מה ההבדל בין יין מתוק ליין יבש? כל המונחים מתוק, חצי יבש, יבש וכדומה, מתייחסים לרמת המתיקות ביין. יין נחשב "יבש", כאשר כל סוכר הענבים מומר לאלכוהול במהלך התסיסה, ואילו יין “מתוק” עדיין כולל בתוכו סוכר. (סבא)

ציטוטים

”סבא אומר שצריך יין, האדמה והגפן מחברים אותנו למשפחה מלוכדת“

הקשר הרב דורי