מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החג החשוב ביותר

קשר רב דורי
פולי, אשתו של ג'ו
קורות חיים - ג'ו ליבוביץ'

האהבה שלי 
פגשתי את אשתי פולי בישראל והיא היתה אלמנה. כשפגשתי אותה במאי 1978 חזרתי לארץ בספטמבר כדי להיות עם פולי ועשיתי עלייה .יש לי 2 בנות בדרום אפריקה. כשהגעתי, לפולי היו 5 ילדים והיו לנו 12 נכדים 16 נינים. התחתנתי עם פולי ב- 1980. עבדתי בישראל וגם הייתי מתנדב באגודה למען החיילים.
היסטוריה 
למדתי באוניברסיטה בתל אביב. הגעתי לדרום אפריקה מליטא ב-1935, בינואר. התחלתי ללמוד בבית ספר בקייפ-טאון שהיא אחד מהערים היפות ביותר בעולם. ב-1941 אבא שלי הצטרף לשדה התעופה האפריקני והמשפחה עברה ליוהנסבורג (עיר בדרום אפריקה). נשארתי ביוהנסבורג כדי לסיים את לימודי. בפברואר 1942 הצטרפתי למשפחתי ביוהנסבורג. העיר קייפ- טאון היתה מלאה בהרים וביופי .יוהנסבורג הייתה שטוחה ולא יפה וכשהגעתי לשם הייתי מאוד מאוכזב ממראה עיני. זה היה הזמן של מלחמת העולם השניה. התנדבתי והצטרפתי לשדה התעופה האפריקני. הייתי בן 16, אמרתי להם שהייתי בן 19 והפכתי לשדר רדיו של תותחי אוויר. ב-1944 נשלחתי לאיטליה למלחמה והצטרפתי לשדה התעופה.
 
תרבות ומנהגים 
החג החשוב ביותר בשבילי זה יום העצמאות. ראש השנה, כשהייתי צעיר הייתי הולך לבית כנסת וכיום אני הולך לילדים שלי .יום כיפור-  הייתי חוגג אבל בזמן זה אני לא חוגג את יום כיפור יותר. אני חוגג את חנוכה אבל בבית גיל פז אסור להבעיר אש אז אני חוגג את זה בחוץ .את פורים אני חוגג עם המשפחה. אני תמיד חוגג את פסח עם הילדים שלי. יום העצמאות אני תמיד חוגג, וגם כשהייתי במח"ל . זה היום הטוב ביותר שאני חוגג. את ל"ג בעומר אני לא חוגג אבל אני מציין את חג זה. את שבועות אני לא חוגג. בסוכות הילדים שלי תמיד בונים סוכה ואז אנחנו חוגגים ביחד.

מילון

מח"ל
מתנדבי חוץ לארץ

ציטוטים

”פגשתי את אשתי פולי בישראל והיא היתה אלמנה“

”החג החשוב ביותר בשבילי זה יום העצמאות.“

הקשר הרב דורי