מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הולכים לשוק בשביל הריח

ששי ונעם
ששי ואחותה הגדולה
אחותי הולכת לשוק בלונדון כדי להרגיש קרובה הביתה

שמי הוא ששונה (ששי) כרמי נולדתי בפ"ת בביה"ח בלינסון בתאריך 2.3.45 להורי קלרה ומרדכי בודיסקי.ההורים שלי, עלו לארץ ממזרח אירופה. אימא, קלרה, עלתה מגלץ שברומניה ואבא, מרדכי, עלה מארציז שברוסיה.

קלרה ומרדכי

קלרה ומרדכי
 קלרה ומרדכי
ששי התינוקת עם אבא ואימא

ששי התינוקת עם אבא ואימא
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 ששי התינוקת עם אבא ואימא

  בשנת 2008 ערכה משפחתה של קלרה כנס שורשים בקיבוץ דורות עם כל צאצאי המשפחה.

מתמונות ה"שבט"

מתמונות ה"שבט"
מתמונות ה"שבט"
מתמונות ה"שבט"

סבא וסבתא ביום חתונתם

סבא וסבתא ביום חתונתם

סבא וסבתא של ששי ביום חתונתם

 

גרנו בת"א ברחוב פיארברג, ליד רחוב שינקין, שלא היה ידוע ומוכר כל כך כמו שהוא היום. ברחוב שינקין שלידנו היה בית דפוס ששם הייתה מערכת של עיתון דבר. בפורים התחפשתי ללוח מודעות של עיתון דבר. הלכתי למערכת והם נתנו לי גזרי עיתונים מכל מיני תאריכים וכך הדבקתי אותם על הלוח.

ברחוב פיארברג היה ביח"ר לקרח. לא היו לנו מקררים על חשמל, אלא עבדו על קרח. היינו הולכים לביה"ח לקנות בלוקים של קרח שהחזקנו אותם במעין מלקחיים גדולים שיחבקו את הבלוק, ולא פעם גם הרגשנו אותם נופלים על הרגל.ברחוב היה עובר עגלון שצלצל בפעמון והכריז שהוא מגיע הוא מכר נפט ואנשים היו יוצאים עם ג'ריקנים ריקים וממלאים נפט שהשתמשנו בו לחימום הבית בחורף.החלבן היה עובר ולפי בקבוקי החלב שהשארנו מחוץ לדלת הכניסה הוא היה משאיר לנו חלב.

זיכרונות ילדות משוק הכרמל בתל-אביב

בסוף רחוב שינקין היה ונמצא עד היום שוק הכרמל, שלשם היינו הולכים בצעירותינו לקנות ירקות ופירות.כשהיינו ילדים הלכנו לשוק הכרמל לא רק בשביל לקנות, אלא בשביל להריח את הריחות של הפירות, הפרחים והתבלינים. הלכנו לשוק אמי, אחותי ואני.

ששי ואחותה

ששי ואחותה

אחותי יותר גדולה ממני. היא עברה במשך השנים לגור באנגליה. כתחליף לשוק הכרמל, שבו בילינו בילדותנו, היא הולכת כל שבת לבקר בשוק שליד מקום מגוריה. (אולי קצת להיזכר בבית שנמצא היום רחוק ממנה…).

הנישנושים שבדרך מהשוק

אחרי שהיינו עושים קניות בשוק הכרמל היינו יוצאים לשוק שליד, שוק שנקרא שוק בצלאל, שם היינו עושים מנוחה אחרי הקניות ואוכלים פלאפל שנחשב ה-הפלאפל של העיר. אחרי הפלאפל, מה נעשה עם הקינוח? אז ככה, היינו הולכים לרחוב אלנבי שהיה בסמוך ושותים אקספרסו (המילק שייק של היום שהיה בכל הצבעים ובכל הטעמים). משם חזרנו שמחים וטובי לב הביתה.

בילויי ילדות

בימי ילדותינו רב הזמן היינו משחקים בבית או בסביבתו שיחקנו קלאס, או חמש אבנים, דוקים, שחמט, כל מיני משחקי קופסה או קלפים.

כל המישפוחה

יש לי משפחה נהדרת, שלוש בנות ושבעה נכדים.

גם הגדולים וגם הקטנים ממלאים את חיי, אני שמחה מאד לקחת איתם חלק בכל הפעילויות החברתיות והבית ספריות אנחנו נוסעים הרבה ביחד להרבה טיולים. לראות זריחות לראות פריחות ולראות כל מיני מקומות.

נעם בטיול בשוק עם ששי

נעם בטיול בשוק עם ששי

נסענו לראות מוזיאונים ואנחנו הולכים ביחד להצגות חוגגים יחד את החגים ומנסים לעשות חיים כמה שאפשר ביחד.

המישפוחה

המישפוחה
 
נעם: סבתא ששי אחראית לכל הצגות הקיץ מאז היותי קטנה. כל קיץ הלכנו בימי שלישי אחה"צ להצגות וראינו את כל הצגות הילדים. מידי שנה נוסף עוד ילד לסבב של ההצגות.

מילון

ג'ריקן
מיכל שמילאנו בו נפט כדי להפעיל את התנורים.

ציטוטים

”בשוק בצלצל היה ה- פלאפל בתל אביב“

הקשר הרב דורי