מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ההיכרות של סבתא וסבא

אני וסבתא בביתה
סבתי וסבי בירח הדבש שלהם
ילדתי את בני בעת רעידת אדמה

שמי נדיה צרפתי, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, זהו סיפורי:

בשנת 1953 לאחר שחרורי מהצבא חזרתי לעבודתי הקודמת במחלקת עבודות ציבוריות. שם הכרתי את בן זוגי (ויקטור) שגם הוא עבד באותו מקום בו עבדתי. לאחר תקופה מסוימת של קשר הפכנו לזוג. לאחר שנה וחצי החלטנו להתחתן. אחרי ההכרות עם המשפחות, ההורים של בעלי הציעו שנגור בביתם. אחרי כל ההסכמים, החתונה התרחשה בירושלים ברחוב ילין באולם של מועדון ההסתדרות בתאריך 5.5.1955. זו הייתה חתונה צנועה שבה השתתפו כל בני המשפחה וחברים מאוד קרובים.

בשנת 1967 פרצה מלחמת סיני שבה בעלי ויקטור ואני התגייסנו למילואים. ויקטור שירת בתור צלף ואני הייתי בקשר. המלחמה נגמרה מהר וישראל ניצחה במלחמה זו. אחרי המלחמה אני וויקטור קיבלנו חופש מהצבא ונסענו לבית הבראה בשם בית ארן. שם החלטנו לעבור לגור בצפון הארץ ולהקים שם את ביתנו החדש. לאחר חיפושים החלטנו לעבור לגור בקריית שמונה. ויקטור קיבל עבודה ב'סולל בונה' וגם דירה. באותם הימים קריית שמונה הייתה ישוב-ספר. לאחר חודשיים-שלושה נכנסתי להריון עם בני שמואל, שהוא אבא של הנכד שלי. העבירו אותי לצפת בבית החולים זיו מפני שהייתה בקריית שמונה שפעת קשה. יומיים לאחר הגעתי לצפת נקראתי ללדת. בדיוק בשעת לידתי הייתה רעידת אדמה. למזלנו הכל עבר בשלום ובני נולד בתאריך 8.11.1957

הזוית האישית

אביר: אני וסבתי מאוד נהנינו מאוד ביחד בתכנית, חבל שהתכנית לא תימשך עוד הרבה זמן.

מילון

ישוב ספר
בישראל, יישוב ספר הוא יישוב ששר האוצר הכריז עליו, באישור ועדת הכספים של הכנסת, כיישוב שתושביו ובעלי העסקים שבו זכאים לפיצוי מהמדינה גם בשל נזקי מלחמה עקיפים שנגרמו להם. נזק עקיף מוגדר כהפסד, מניעת רווחים או מניעת אפשרות לנצל נכסים, כתוצאה מפעולות מלחמתיות של צה"ל או של צבאות אויב או מפעולות איבה אחרות נגד ישראל. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בדיוק בשעת לידתי את בני שמואל, הייתה רעידת אדמה“

הקשר הרב דורי