מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ההיסטוריה של סבתא אסתר

סבתא שלי כשהיתה חילת בצה"ל
סבתא,אמא ואבא של סבתא
קיצור סיפור חיי

ההיסטוריה של סבתוש

נולדתי בתל אביב בשנת 1943. גרנו ברחוב צ'לנוב – ליד השוק הישן בדירה עם עוד שלוש משפחות – חדר לכל משפחה, ואתנו גרה סבתא שלי מצד אמא. כשהייתי בת שבע עברנו לעיר חולון ולמדתי בבית הספר גורדון ואחר כך בתיכון קוגל.

אני וסבתוש

תמונה 1

הייתי חברה בתנועת הנוער העובד, ומלבד הפעולות נסענו גם לטיולים לפעמים. בשנים אלה היה נהוג לטייל רק בארץ, ובכלל לא נסעו לחופשות בחו"ל (כמו היום למשל). סבתא הייתה חיילת בצה"ל שנתיים ושירתה בבאר שבע בתפקיד טכני.

בשנת 1971 היינו אני והורי בחתונת בת דודתי בקיבוץ, וגם בעלי לשעבר והוריו היו שם, כי הוריו והורי היו בני אותה עיירה בפולין. מאוחר יותר באותו קיץ הוא התקשר אלי והזמין אותי לצאת איתו, וכך התחברנו. נישאנו בתחילת שנת 1973 באולם בתל-אביב. החתונה הייתה שמחה מאד כי היו לנו ובעיקר להורינו הרבה קרובי משפחה ומכרים, ובאו הרבה אנשים, יותר מ-500. קיבלנו הרבה מתנות, בעיקר כלי בית, וגם כסף מזומן, כמו שהיה נהוג באותה תקופה.

כיום אני פנסיונרית, ורוב הזמן יושבת בבית. אין לי הרבה תחביבים, מלבד קצת קריאה בעיתונים ובספרים, וקצת צפייה בטלוויזיה, בעיקר חדשות וויכוחים על עניני היום. בעבר אהבתי מאד לסרוג ולרקום. כיום כבר לא. עד היציאה לפנסיה עבדתי כל השנים בהנהלת חשבונות – מקצוע שאותו אהבתי מאד.

אני אוהבת מאד את המפגשים עם בתי הנשואה (אמא של יערה) ומשפחתה, בעיקר עם שתי נכדותי: אלה ויערה. אני אוהבת לפעמים לשחק איתן במשחק שהן רוצות ובוחרות ואז אני נהנית אפילו יותר מהן. עכשיו אנחנו כבר פחות נפגשות ומשחקות, כי הן גדלו ובגרו, והן עסוקות יותר בענינים שלהן: עם, או בלי החברות שלהן.

הזוית האישית

יערה: היה לי ולסבתא שלי מאוד כיף במפגשים אנחנו התיידדנו מאוד, כמו בבית ואנחנו מאוד נהננו ביחד.

מילון

הנוער העובד
הנוער העובד היא תנועת נוער שהוקמה ב-17 באוקטובר 1924, י"ט בתשרי תרפ"ה, בארץ ישראל על ידי בני נוער עובדים שהתאגדו במטרה להגן על עבודתם ועל זכויותיהם. הנוער העובד היא תנועת בת של הסתדרות העובדים הכללית בארץ ישראל, וחלק מתנועת העבודה. בשנת 1959 התאחדה תנועת הנוער העובד עם התנועה המאוחדת וביחד הן נקראות הנוער העובד והלומד. הנוער העובד היווה את החלק הדומיננטי בתנועה המאוחדת ועל כן הנוער העובד והלומד נחשב המשך ישיר שלו.

ציטוטים

”אני אוהבת אותך מאוד כמו שכלב אוהב שמלטפים אותו“

הקשר הרב דורי