מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ההיסטוריה של משפחתי

יובל וסבא
אלבום הבולים של סבא,
מבלארוס עד לעלייה לישראל

שמי אנטולי מינקין, נולדתי בשנת 1946  בבלרוס, בעיר גומל. בשנת 1949 נולדה אחותי ששמה איזבלה. כמו כל האחים גדלנו יחד, שיחקנו יחד ורבנו יחד. בשנת 1953 התחלתי ללכת לבית הספר, שם הייתי תלמיד מצטיין והיו לי חברים טובים. בגיל 16 הלכתי ללמוד במכללה וגם שם הצטיינתי בלימודים. כשסיימתי את לימודי בשנת 1965, התחלתי לעבוד בטכנולוגיית הרהיטים (הרכבתי רהיטים). בשנת 1967 התחלתי ללמוד בטכניון. למדתי הנדסת מסילות ברזל והנדסת בניין. למדתי בערב, וביום המשכתי לעבוד בטכנולוגיה רהיטים.

בשנת 1969 התחתנתי עם אישה יפה ושמה אלנה. בסוף השנה הזאת נולד לנו בן ושמו ולדימיר. בשנת 1970 עברתי לעבוד כמהנדס קונסטרוקטור, ובשנת 1973 סיימתי את הטכניון כמהנדס בניין ומסילות ברזל, והתחלתי לעבוד במקצוע זה. אחרי שמונה שנים  נולדה לי בת ושמה טליה.

בשנת 1982 מוניתי לסגן מנהל חברה והמשכתי לעבוד בתפקיד זה עד שנת 1990, בנובמבר 1990 עלינו ארצה. הגענו לקריית ביאליק ושם למדנו עברית באולפן. אחרי האולפן התחלתי לעבוד בתחנה הידרו-קלאץ'. בשנת 1992 התחלתי לעבוד כמהנדס בניין תחום בו אני עוסק עד היום. בזמן עבודתי בניתי מעבר בירושלים שעלה 56 מיליון ש"ח, ועשיתי תיקון במוזאון עיר דוד.

גלגולו של חפץ

כחפץ מיוחד שסבא שומר עמו בחר הנכד יובל להביא לכיתה אלבום בולים, נוצר בבלארוס בשנת 1958. הוא עשוי נייר וניילון. יובל: "בחרתי בחפץ זה כי סבא שלי אהב לאסוף בולים, ומשום שספר זה מאוד ישן וסבא שלי אסף את הבולים האלה מגיל קטן." ספר הבולים מעוצב בצורה של ספר רגיל עם כיסים שקופים לבולים. האלבום משמש לאחסון בולים.

אלבום הבולים

תמונה 1

הזוית האישית

יובל: היה לי ממש כיף להיות עם סבא שלי ולשמוע את סיפורו.

סבא: היה לי מהנה מאוד לבלות עם נכדי במסגרת התוכנית.

מילון

מהנדס קונסטרוקטור
הנדסת מבנים היא תת-תחום של מדעי ההנדסה העוסק בתכנון שלד וחוזקו של מבנים עד למצבים גבוליים של תפקוד (שירות והרס). הנדסת מבנים נלמדת בעיקר בפקולטות לאדריכלות, להנדסה אזרחית, אבל גם בפקולטות להנדסת מכונות והנדסת תעופה וחלל. עבודת מהנדס המבנים בישראל מוסדרת בחוק האדריכלים והמהנדסים, התשי״ח (1958). (ויקיפדיה)

ציטוטים

”הייתי תלמיד מצטיין והיו לי חברים טובים“

הקשר הרב דורי