מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הגלגל מסתובב

אברהם קונפינו וקלרה ברו- ההורים של אמא
מאוריסיו בוקלס ומירה קונפינו - הורי 1949
מהסיפורי ילדות של סבתא

שמי פטריסיה בוקלס, סבתא של יונתן שוויישטיין אני רוצה לספר לכם את הסיפור של הסבים שלי.

סבתא קלרה ברו מצד אימא, נולדה בסבסטופול שבקרים. היא הייתה בת של רב היו לה שמונה אחים. היא החליטה להשאיר אותם מאחור, בהיותה בהריון ברחה עם בעלה לטורקיה. כדי להתחמק מהרוסים בזמן הבריחה. היא נתלתה מתחת לגשר בדרך לקונסטנטינופוליס, היום איסטנבול. שהגיעו לטורקיה היא ילדה את דוד שלי מרה ואת אימא שלי מירה.

לבעלה של סבתא אברהם קונפינו, הייתה אחות סוטלנה שברחה עם בעלה לאורווגואי. הסבים שלי החליטו גם הם לעבור לאורווגואי ולפגוש אותם שם. באורווגואי נולד דוד שלי יעקב, ולאחר כמה זמן הם עברו לגור בארגנטינה בבואנוס איירס ושם נולדה דודה סוסנה.

הסבים שלי מצד אבא דורה דוקצאק ויוסף בוקלס נולדו באודסה שברוסיה ואחרי מסע דרך צ'ילה הגיעו לארגנטינה.

תמונה 1

חוסה בוקלס ודבורה דוקצ'ק – ההורים של אבא שלי 1930.

סבא שלי היה מאוד פעיל בקהילה היהודית. הוא ייסד עם כמה אנשים בית ספר יהודי על שם דויד וולפסון ובנק שנקרא "La caja popular de belgrano". ההורים שלי התאהבו במבט ראשון  והתחתנו אחרי כמה חודשים ותמיד דיברו על לעלות לארץ.

אח שלי בובי ואני נולדנו בבואנוס איירס וגדלנו בבית מסורתי שבו חגגנו את כל החגים היהודים וסבתא קלרה הייתה מכינה את המאכלים המסורתים מהבית שלה.

אחי ואני שומרים זכרונות טובים מאוד ממקום שקראו לוhogar infantil, בית ילדים של afi asociacion filantropica israeli, ממומנת על ידי גרמנים יהודים. מקום שחווינו הרבה רגעים יפים וגדלנו בקהילה היהודית. תמיד רצינו לעלות לארץ אבל אח שלי התחתן והמשיך את המסורת בארגנטינה ויש לו חמישה ילדים נפלאים תשעה נכדים.

תמונה 2

יהודה וזולתנה ברו – ההורים של סבתא שלי, 1925

הזוית האישית

סבתא פטריסיה: תכנית מאוד מרגשת ומעשירה. לעבוד עם יוני היה כייף ויוצא מן הכלל. ליוני, אני מאחלת שלא רק שילמד מהבית ספר אלה גם מכל הדברים הקטנים שקורים לנו כל יום… מכל החוויות, מהחברים, מהמשפחה, כי השמיים הם הגבול והרצון לעשות דברים חזק מהכול!!

הנכד יונתן: אני שמח שהשתתפתי בתכנית עם סבתא שלי, הכרתי בה כמה דברים חדשים שלא ידעתי עליה. אני רוצה לאחל לה בריאות טובה, שתמשיך להיות סבתא מגניבה ותהנה מהחיים ומהנכדים, שתמשיך ליצור הרבה עבודות יד.

מילון

קונסטנטינופוליס
השם הקודם של העיר איסטנבול שבטורקיה.

ציטוטים

”הכל זה כמו גלגל מסתובב על כל אחד שעולה יש אחד שיורד. עידן רייכל“

הקשר הרב דורי