מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הגולות של אלפרד ניסני

סבא אלפרד
סבא אלפרד בצבא
החפץ האהוב מהעבר של סבא אלפרד

שמי ליאם פתאל, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי השנה ובחרתי להביא את תיעוד סיפורו של סבי אלפרד ניסני. סבי אלפרד נולד בשנת 1950 באיראן, בעיר טהראן. סבא סיפר לי על ימי ילדותו שם.

מזיכרונות הילדות של סבא מטהארן

בילדותו, סבי אהב מאוד לאסוף ולשחק בגולות. בגיל ארבע, קיבל סבי במתנה שקית קטנה של גולות מאבא שלו. סבי התאהב במשחק הגולות מפני שזה היה המשחק היחידי שהיה אפשר לשחק עם חברים ולהגדיל את כמות הגולות ע"י ניצחון ואז למכור את הגולות. המשחק בגולות גרמו לסבי ריגוש, אושר, מוטיבציה להצליח ולנצח.

הגולות מזכירות לסבי את תקופת ילדותו שהיה נהנה לשחק עם חבריו אחרי בית ספר.

בשקית היו מספר מצומצם של גולות, אך, בתוך זמן קצר היה לו מבחר רחב של גולות בכל הצבעים ובכל הגדלים אשר מקושטים בעיטורים מיוחדים ומיוחדים ומרהיבים. הוא היה משחק עם ילדי השכונה ובבית הספר בגולות ובכל פעם היה מנצח את החברים ובכך כמות הגולות גדלה.

בבית הספר המנהל מינה את סבי לחניך תורן והוא היה אחראי משמעת על ילדי בית ספר. המנהל אסור לשחק בגולות בשטח בית ספר, לכן, המנהל הורה לסבי שאם יהיו ילדים שיפרו את הוראה זו וישחקו בשטח בית הספר, אז סבי, החניך תורן, יחרים להם את הגולות ויעביר אותם למנהל בית הספר.

בשעת ההפסקה היו ילדים שהפרו את הוראת המנהל ושחקו עם הגולות, בעקבות כך, סבי היה מחרים להם את הגולות ומעביר חצי מהכמות שהחרים למנהל וחלק משאיר לעצמו.

אחרי שעות הלימודים בבית הספר, סבי היה משחק ומוכר את הגולות, בכסף שקיבל עבורם היה קונה ממתקים וכרטיסים לבית הקולנוע שאותן חילק לחבריו ואחיו הקטנים.

הזוית האישית

ליאם פתאל: נהנתי מאוד לראיין את סבא שלי ולמדתי המון על סבי, והסתקרנתי מאוד מסיפוריו.

מילון

טהראן
טֶהְרָאן היא בירת איראן והעיר הגדולה ביותר בה, הממוקמת לרגלי רכס הרי אלבורז ונמצאת במרכזו של מחוז טהראן. העיר מהווה את המרכז הפוליטי, הכלכלי והחברתי של המדינה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”הגולות מזכירות לסבי את תקופת ילדותו שהיה נהנה לשחק עם חבריו אחרי בית ספר.“

הקשר הרב דורי