מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הגביע ששרד את השואה

סבתא ואני
סבתא בילדותה בחג פורים
גביע יין שנדד מדור לדור

שמי כרמלה מרק, נולדתי בעיר חיפה בשנת 1955.

בילדותי, גרתי בבניין בעיר חיפה, וגדלתי בחברת חברים רבים. אנחנו במשפחה חמש נפשות, יש לי שתי אחיות ואני.

רציתי לשתף בסיפור מילדותי,

בחג הסוכות  ילדי הבניין בנו סוכה, לי ולחברתי היה תפקיד לקשט את כול הסוכה . אחרי שסיימנו לקשט את כול הסוכה, חגגנו את החג בחברת כול ילדי הבניין. אחרי בתום החגיגה, כול הילד חזרו לביתם. כשהגיע הבוקר ירדנו לסוכה, וראינו שבלילה גנבו לנו את כול הקישוטים של הסוכה. חיפשנו את הקישוטים בכול השכונה, ואחרי חיפושים רבים גילינו, שכול הקישוטים זרוקים בשדה שליד הבינין, לצערי אף אחד לא ידע מי עשה את זה .

סיפור נוסף והפעם מתקופת בגרותי,

בכיתה ח׳ יצאנו לטיול של יומיים בירושלים, עלינו למשאית (אוטובוס) ‏והתחלנו לנסוע. אחרי שעתיים עצרנו ‏לארוחת בוקר בשדה. ‏אחרי שגמרנו לאכול את ארוחת הבוקר, עלינו שוב לאוטובוס. לפתע גיליתי שבזמן שהייתי בשדה, דרכתי על קקי. לא ידעתי מה לעשות, כי הייתי ממש רחוקה מהבית, ולא היה לי עוד זוג נעליים. ‏עליתי לאוטובוס וישבתי ליד חברה שלי, כשהיא הריחה את זה היא אמרה: "איכס איזה ריח מסריח יש מהנעליים שלך".  חברה שלי שראתה את מה קרה, אמרה לי: "בואי אני אתן לך את הנעליים שלי, יש לי עוד זוג נעליים בתיק שלי". היא ממש הצילה אותי.

כשהתגייסתי לצבא, זימנו אותי להיות חיילת חיב"ה (חיילת בשרות המשטרה ) ואני ציפיתי לשרת רחוק מהבית ולעזור לצבא. יום אחד הלכתי למפקדת וביקשתי ממנה,  לא לשרת כחיילת חיב"ה והמפקדת אמרה ״אני אבדוק את זה ואחזיר לך תשובה. אבל תדעי שאני לא מבטיחה" למחרת , קיבלתי תשובה שלילית, אך לבסוף מאוד נהנתי בתפקיד.

אחרי חצי שנה  הכרתי את סבא בשרות הצבאי והתחתנו. כיום יש לי שלושה  ילדים ותשעה נכדים.

אחרי שנולדו לי שני ילדים, החלטתי ללכת ללמוד להיות מורה. רציתי לעזור לילדים שהתקשו בלמידה, למדתי, והפכתי להיות מורה לשפה, חינוך חברתי ועוד.

סיפור סביב חפץ

החפץ שעובר במשפחה הוא, גביע יין עם תחתית שעבר מדור לדור. ואיתו מברכים בקבלת שבת, הגביע היה בזמן השואה אצל הסבתא של אבא שלי .

גביע היין שעובר במשפחה

תמונה 1

הזווית האישית

טוהר- נהנתי להיפגש עם סבתא, ישבנו שעות ארוכות וסבתא סיפרה לי את סיפורה המעניין.

כרמלה- תוכנית הקשר הרב דורי היא תכנית חשובה שמתקיימת בבתי הספר, ואני מודה על ההזדמנות לשבת עם נכדתי ולספר לה סיפורים מעברי.

מילון

חיב'ה
חיילת בשירות המשטרה

ציטוטים

”החפץ שעובר במשפחה הוא, גביע יין עם תחתית שעבר מדור לדור. ואיתו מברכים בקבלת שבת, הגביע היה בזמן השואה אצל הסבתא של אבא שלי .“

הקשר הרב דורי